English

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت در شیراز

نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت به همراه پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، بیمارستانی، آزمایشگاهی، توانبخشی و صنایع دارویی از تاریخ ۲ لغایت ۵ آذر ۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌گردد.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علی فرهادی مدیر عامل نمایشگاه بین المللی فارس در جمع خبرنگاران گفت: به تناسب پیشرفت زمان، سرعت پیشرفت علمی هم افزایش یافته و مشاغلی که نتوانند خود را با این پیشرفت همراه کنند قطعا عقب می‌مانند و حوزه پزشکی هم به موازات شاخه‌های علوم و صنعت، پیشرفت کرده و به دلایل سبک زندگی و رژیم غذایی و..‌. حوزه سلامت افراد دچار آسیب شده است و برای درمان، حوزه تجهیزات پزشکی و روش‌های درمان جدید مهم است و ابزار کار که شاخه تجهیزات پزشکی را در بر می‌گیرند، حائز اهمیت ویژه هستند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس گفت: تمام کشورها برای بومی سازی باید تلاش کنند اما الزاما به این معنی نیست که تمام تجهیزات را صفر تا صد خودشان تولید کنند، زیرا تمام کشورها زیرساخت و منابع یکسان ندارند و با تولید همه تجهیزات، هزینه‌های کاذب به حوزه تولید تحمیل می‌شود و با تبادل دانش و تجربیات در شیوه‌های درمانی باید پیش رفت.

فرهادی تاکید کرد: امروز صنعت گردشگری دارای ابعاد مختلفی در فارس است که شامل حوزه‌های پزشکی، مذهبی، فرهنگی و... است و در دهه‌های اخیر گردشگری سلامت جای خود را باز کرده است و اگر از آن به درستی استفاده شود، گردشگری سلامت می‌تواند در خدمت سایر شاخه‌های گردشگری قرار بگیرد.

او ادامه داد: گردشگر سلامت فرصت استفاده از سایر حوزه‌های گردشگری هم پیدا می‌کند و گردشگری به معنای عام و سلامت به معنای خاص به یکی از منابع ارزی کشور تبدیل می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس با اشاره به اثربخشی گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت در کشورهایی که در زیر ساخت پزشکی و بیمارستان‌ ها، متخصصان خوب حوزه پزشکی و تکنولوژی روز و ... در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، موفق عمل می‌کند.

فرهادی افزود: قیمت تمام شده مطلوب از شروط اساسی در گردشگری سلامت است و کشور ما در این شاخصه‌ها خوشبختانه جذابیت دارد و شیراز به عنوان قطب پزشکی حوزه خلیج فارس و منطقه حرف برای گفتن دارد.

گردشگری سلامت

او همچنین از برگزاری ۲ عنوان نمایشگاهی در حوزه پزشکی در نمایشگاه بین‌المللی فارس خبر داد و گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت از ۲ تا ۵ آذر از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در سه سالن به متراژ ۶ هزار متر مربع با ۱۸۰ غرفه برگزار خواهد شد و از کشورهای منطقه هم برای حضور دعوت کرده‌ایم.

فرهادی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی بیمارستانی و صنایع دارویی و نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات آزمایشگاهی هم  در همین زمان برگزار خواهد شد که از ساعت ۱۱ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و در ۹ هزار متر مربع و با حضور ۱۰۱ شرکت کننده و ۳۰۰ غرفه برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: ۲۴ درصد افزایش ظرفیت و بازدید کننده نسبت به دوره‌های قبل در نمایشگاه داریم و بر اساس سیاست‌های کلان کشور رفتن به سوی نمایشگاه‌های تخصصی در اولویت ماست و بالغ بر ۹۰ درصد نمایشگاه‌های ما دارای عناوین تخصصی هستند که موجب معرفی و ایجاد ارتباط بین تولید و مصرف می‌شود.

فرهادی اعلام کرد: در این نمایشگاه اقداماتی مانند برگزاری جلسه ستاد دانش بنیان حوزه پزشکی، سمینار عرضه صنف تجهیزات پزشکی و ... هم برگزار خواهد شد و استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی و البرز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و افتتاحیه ۲ آذر برگزار خواهد شد.

او گفت: برای ارتقای زیرساخت‌های نمایشگاه در حد استانداردهای بین‌المللی تلاش کرده‌ایم اما به دلیل فضای اقتصادی در جذب سرمایه گذار چندان پیش نرفته‌ایم، زیرا جذب سرمایه گذار به تثبیت وضعیت اقتصادی نیاز دارد.

فرهادی ادامه داد: تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از طریق مزایده برگزار می‌شوند و باید دارای رزومه مناسب و مجوزهای قانونی برگزاری نمایشگاه باشند و امسال شدیدترین فیلترینگ غرفه‌ها را در نمایشگاه تجهیزات پزشکی شیراز داشته‌ایم و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، همه شرکت کنندگان مجوز لازم را دارند.بیش از ۸۵ درصد شرکت کنندگان از تولیدکنندگان برتر این حوزه هستند.

او اعلام کرد: نمایشگاه تجهیزات پزشکی برای پانزدهمین بار برگزار می‌شود و مهمترین هدف آن ارتقای سطح سواد جامعه، ایجاد تعاملات درون پزشکی بین مراکز پزشکی، آشنایی جامعه بین‌المللی با توانایی پزشکی فارس و ... است.

مدیر عامل نمایشگاه‌های فارس گفت: نمایشگاه‌های حوزه پزشکی با مشارکت ویژه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شوند و هر محصولی که تولید داخلی آن را داشتیم اجازه حضور مشابه خارجی را ندادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی