English

تهیه سند تحول دیجیتال در سامانه جمعیت هلال احمر/ ناوگان لجستیک هلال احمر تقویت می شود

رییس جمعیت هلال احمر کشور در جهت تقویت ناوگان لجستیک این جمعیت، افزود: مجوز تهیه ۶۵۰۰ دستگاه دیگر آمبولانس و خودروی نجات دریافت شده است.

تهیه سند تحول دیجیتال در سامانه جمعیت هلال احمر/ ناوگان لجستیک هلال احمر تقویت می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور در یازدهمین گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسئولان و مدیران حقوقی و املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر کشور در استان یزد، گفت: جایگاه حقوقی و املاک در ساختار هلال احمر به معاونت ارتقا یافت و با این اقدام احاطه برای تصمیم‌گیری این بخش بیشتر شد و لازم است ارتقای کارشناسان حقوقی و املاک جمعیت در شهرستان ها هم انجام شود.

وی تاکید کرد: حقوق و املاک جمعیت هلال احمر برای مردم است و اگر تلاش کنیم تا را آن را حفظ کنیم یعنی حقوق مردم حفظ شده است.

کولیوند با اشاره به کار تیمی جمعیت هلال احمر، بیان کرد: توفیق دریافت نامه تقدیر ۲۶۰ نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به دلیل همکاری همه اعضای جمعیت هلال احمر نصیب این جمعیت شد و تا کنون چنین نامه تقدیر با امضای ۲۶۰ نفر از نمایندگان مجلس به هیچ ارگانی تقدیم نشده است.

وی در ادامه فعالیت جمعیت هلال احمر را کار جهادی دانست و گفت: آنچه که باعث شد تلاش برای ارتقای را با پشتکار انجام دهیم رضایتمندی از وجود همه اعضای امدادگر جمعیت است.

کولیوند با بیان اینکه همواره از حقوق اعضا و امدادگران هلال احمر دفاع خواهم کرد‌، گفت: امروز همکاران ستادی جمعیت هلال احمر به تقویت معیشتی نیاز دارند اما امدادگران جمعیت با ۲۴۰ ساعت کار و حقوق اندک، اولویت داشتند تا زودتر به معیشت آنها و بیمه آنها رسیدگی شود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور  افزود: از طریق منابع بودجه و برنامه هفتم توسعه با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی تامین خواسته ها و حقوق جمعیت هلال احمر را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه به افتخارات جمعیت اشاره کرد و گفت: مقر لجستیکی فدراسیون هلال احمر در امارات از ما درخواست قرارداد داشتند و این افتخار است برای جمعیت و مقرر است دستاوردها و تجهیزات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را معرفی کنند.

کولیوند با اشاره به حادثه تروریستی شاه چراغ گفت: در زمانی که ایران مورد تحریم شدید جوامع بین المللی است با پیگیری هایی که انجام شد صلیب سرخ جهانی حادثه تروریستی شاه چراغ را محکوم کرد و این تنها نهاد بین المللی است که این اقدام را انجام داد.

جذب تعداد زیادی داوطلب هلال احمر در دستور کار

وی از جذب تعداد قابل توجهی داوطلب جمعیت هلال احمر تا پایان سال خبر داد و گفت: پس از جذب آموزش آنها آغاز می شود تا سال بعد به کار گیری شوند.

کولیوند بر آموزش همگانی، تخصصی و مهارت افزایی در مساجد و محله‌ها تاکید کرد و افزود: ارتباط گسترده تر با دستگاه‌ها و صلیب سرخ جهانی را در دستور کار داریم.

وی از تفاهم نامه با خیرین ایرانی در امارات سخن گفت و افزود: با کمک خیرین ایرانی امارات ۹۰۰ دستگاه اعم از ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و۶۰۰ خودروی نجات تا سال ۱۴۰۲ تامین خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور در جهت تقویت ناوگان لجستیک این جمعیت، افزود: برای تهیه ۶۵۰۰ دستگاه دیگر آمبولانس و خودروی نجات مجوز گرفتیم همچنین با توجه به اینکه خیرین اعلام آمادگی کردند تامین ۱۰۰۰ دستگاه خودروی نجات و آمبولانس در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ محقق می شود.

این مقام مسئول درباره تامین تجهیزات انفرادی و نجات برای پایگاه های هلال احمر گفت: در این خصوص از منابع بودجه  به همراه کمک های دبیرکل صلیب سرخ، برای سازمان امداد و نجات استفاده خواهیم کرد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: مجوز آموزش‌هایی با تحصیلات تکمیلی که منجر به گواهی دانشگاهی در رشته‌های فیزیوتراپی، پرستاری و فوریت های پزشکی برای دانشگاه جمعیت هلال احمر بشود، اخذ خواهد شد علاوه بر آن آموزش کمک های اولیه و مهارت افزایی برای همه امدادگران خواهیم داشت.

وی از پیگیری برای دریافت مجوز مدرسه امداد و نجات خبر داد و گفت: آموزش های هلال احمر از دوران ابتدایی تا دانشگاه ادامه دار می شود.

کولیوند از تهیه سند تحول دیجیتال در سامانه جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت:بایدهای تسهیل در فعالیت ها عملیات، انبارداری و هدایا و ... هوشمندسازی شوند.

این مقام مسئول درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در بحث بیانیه گام دوم انقلاب گفت: لبیک گفتن به فرمایشات رهبر در برنامه جمعیت قرار گرفته است بر این اساس ۲۰۰ مربی از بین امدادگران و داوطلبان‌ جمعیت در حال آموزش بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

کولیوند با تاکید بر ثبات شغلی و ارتقای معیشت اعضای جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: به ویژه توجه به خانواده های اعضای جمعیت، تسهیل در مسافرت خانوادگی اعضای جمعیت با در اختیار قرار دادن امدادسراها، همچنین اردوهای امدادی را برنامه ریزی خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی