English

"سفارشی برای دوخت لباس ایرانی، اسلامی به تولیدکندگان داده نمی‌شود"

امنیت روانی جامعه باید از ریشه تامین شود

آرامش و امنیت روانی که در جامعه وجود دارد مرهون زحمات نیروی انتظامی (فراجا) است و باید قدردان زحمات این جان‌برکفان امنیت باشیم.

امنیت روانی جامعه باید از ریشه تامین شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آرامش و امنیت روانی که در جامعه وجود دارد مرهون زحمات نیروی انتظامی (فراجا) است و تا کسی به مشکل شخصی برخورد نماید سریعا با 110 تماس می‌گیرد، زیرا امنیت و برخورد با متخلف را برعهده پلیس می‌داند و این امر در اذهان تک تک مردمان این سرزمین کهن نهادینه شده است و باید قدردان زحمات این جان‌برکفان امنیت باشیم؛ اما مشکلاتی هم وجود دارد که باید موشکافانه با آن نگاه کرد، همچون پلیس امنیت اخلاقی، پلیسی که بر اساس قوانین باید از جامعه در برابر تهدیدها و آسیب‌ها حفاظت کند، پلیسی که باید جامه امنیت و آرامش بر تن مردم این مرز و بوم بپوشاند؛ البته در وظایف پلیس امنیت اخلاقی آمده است که برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی از جمله وظایف آن است؛ اما در این میان آیا پلیس امنیت اخلاقی با استفاده از خلاقیت و درست به انجام این وظیفه محول شده پرداخته است؟

آیا پلیس امنیت اخلاقی به این مهم توجه دارد که قشر جوان با توجه به نیازِ مورد قبول جامعه بودن لباسی را مطابق با خواست جامعه از بازاری زیر نظر پلیس و دیگر ناظران خریداری کرده‌اند؟ اگر آری، پس چرا به‌جای جمع‌آوری آن لباس ممنوعه از بازار خویش به جمع‌آوری افرادی که آن‌را به تن کرده‌اند به‌صورت خشمگینانه می‌پردازد؟ مگر نه آنکه پیشگیری بهتر از درمان است؟

انسان نهی از منکر می‌کند؛ اما با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی با بیان این امر که نهی از منکر باید با ملایمت باشد اعلام کردند: ما یک نقص داریم؛ او نیز یک نقص دارد؛ اگر نقص او ظاهر است؛ نقص این حقیر باطن است؛ گفتا شیخا هرآنچه گویی هستم آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟

البته انسان نهی از منکر می‌کند اما نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.

امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دین مبین اسلام است؛ آری اما تنها با ملایمت، چنانکه در کودکی می‌خواندیم: تذکر را در خفا و به آرامی به دوست خود بدهید؛ لذا اگر قرار است یک آسیب به زبان پلیس امنیت اخلاقی، از جامعه حذف شود شایسته است که پلیس امنیت اخلاقی به دنبال شیوه تاثیر گذار باشد؛ خشم هرگز کارگشا نبوده و نیست؛ "این‌ها همه مردم ما هستند".

همگی به‌خاطر داریم که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در اینباره می‌گفت: اینکه دائم بگوییم او بی حجاب است و این با حجاب؛ یا اصلاح طلب و اصولگرا، چه کسی می‌ماند؟ این‌ها همه مردم ما هستند؛ آیا همه بچه‌های شما متدین هستند؟ نه. "همان دختر کم حجاب دختر منه، دختر ما دختر شماست"

شاید در این مورد پلیس بگوید نمی‌شود؛ گاهی مجبوریم؛ اما اینکه یک چیز در کشور پخش شود و ما بخواهیم آن ‌را جداگانه از میان دل جامعه، خانه به خانه، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان جمع کنیم کاری‌است ناممکن؛ پلیس باید به دنبال حل موضوع و انجام وظیفه از ریشه و منشاء آن باشد.

بر همین اساس، با اتحادیه لباس‌فروشان استان کرمانشاه صحبت کردیم.

حسین بیات، رئیس اتحادیه لباس فروشان استان کرمانشاه در گفت‌ و گویی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سازمان تبلیغات و امر به معروف و نهی از منکر باید استاندارد‌هایی را تعیین و تولید ‌کنندگان را مجاب به پیروی از آن نمایند؛ فعالیتی که امروز صورت می‌گیرد مانند آن است که در مرزها جلودار ورود قاچاق نباشید و در جامعه به دنبال قاچاق وارد شده بگردید و دانه دانه آن را برچینید.

بیات در ادامه به ‌کم کاری نهادهای مرتبط اشاره کرد و گفت: کار زیر بنایی برای این موضوع از سوی نهادهای مرتبط انجام نمی‌شود؛ مدت‌هاست که هیچ جلسه‌ای گذاشته نشده و باید فرهنگ سازی کرد و با این موضوع از ریشه برخورد کرد نه از شاخه‌ها.

حسین بیات در ادامه پیشرفت مد را در این امر دخیل دانست و گفت: خواسته جوانان پیروی از مد روز است؛ آن‌ها از آخرین مد روز آگاه بوده و اگر فروشنده از این امر سرپیچی کند به طور کلی از بازار فروش حذف خواهد شد؛ لذا واجب است که مسئولان با توضیع کنندگان لباس‌های این چنینی همصحبت شوند؛ به خاطر داریم که زمانی مانتو ملی مد شد، چادر ملی و... در این زمان‌ها مردم به خوبی از این موارد پیروی می‌کردند.

سفارشی برای دوخت لباس ایرانی، اسلامی به تولیدکندگان داده نمی‌شود

مرضیه محمدزاده، رئیس اتحادیه دوزندگان لباس زنانه در گفت و گویی گفت: معمولا سفارش‌های لباس از تهران به دست ما و دیگر تولید کنندگان می‌رسد؛ در میان این سفارش‌ها کم‌تر لباسی پیدا می‌شود که از پوشش اسلامی تبعیت کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تولید لباس ایرانی، اسلامی و مطابق با شئونات اسلام به صورت قطره‌چکانی بوده و گاهی هیچ تولید کننده‌ای سفارشی برای دوخت لباس اسلامی و مطابق با استانداردهای اسلامی نمی‌گیرد؛ آنچه در بازار دیده می‌شود لباس‌هایی هستند که با شئونات اسلامی تطابق ندارند.

اگر چنین است؛ یک جوان از کدام دکان لباس مد نظر شما را یافته و به تن کند؟ کما آنکه در دکان‌ها لباس‌های مخالف با نظر شما بسیار است و مد نیز مطابق با آن‌‌ها، جوان نیز این وسط یک فرد که تمایل به پیروی از مد را دارد و با دیدن این لباس‌ها خود را در آن بهتر تصور می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه