English

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان:

۴۳ درصد شهر بندرعباس در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی اسکان دارند

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری (شهناز قدیم)، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دوهزار، اسلام آباد، حسین آباد و طلا بند در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

۴۳ درصد شهر بندرعباس در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی اسکان دارند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از دو هزار سند واحد‌های مسکونی در محله چاهستانی‌های بندرعباس هم آماده واگذاری به صاحبان آن است گفت: این سند‌های مالکیت در صورت ابلاغ شیوه نامه‌های اجرایی از طرف وزراتخانه تحویل صاحبان آن داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از بازسازی محله چاهستانی‌ها قرار است که محله اسلام اباد به صورت آزمایشی باز آفرینی شود افزود: ۴۳ درصد شهر بندرعباس در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی اسکان دارند؛ محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری (شهناز قدیم)، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دوهزار، اسلام آباد، حسین آباد و طلا بند از جمله این محله‌ها است.

کمالی در ادامه گفت: گفت: محدوده قانونی شهر بندرعباس هفت هزار هکتار مساحت دارد که هزار و ۳۷۲ هکتار آن بافت فرسوده میانی است و بیش‌تر شامل محلات اولیه شکل گیری شهر بندرعباس هستند که در واقع رشد شهری در طول سالیان از این نقاط شروع و گسترش یافته است.

وی عنوان کرد: این محدوده‌های ناکارآمد شامل هزار و ۷۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، دو هزار و ۳۹۰ هکتار بافت فرسوده میانی و بیش از ۳۰۰ هکتار محدوده‌های تاریخی است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۹ شهر هرمزگان چهار هزار و ۲۴۶ هکتار بافت فرسوده دارد که طبق آخرین سرشماری جمعیتی ۳۶۵ هزار و ۶۰۸ نفر معادل ۲۰ درصد در آن سکونت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه