English

علیرضا زرگرنیا خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های هرمزگان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا زرگرنیا مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت تولید مرغ در استان هرمزگان اظهار داشت: در هفت ماهه سال ۱۴۰۱ با تلاش‌هایی که انجام شد شاهد روند رو به جلوی تولید مرغ در استان بودیم و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی افزود: در این بازه زمانی بالغ بر ۱۱ میلیون ۳۱۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان هرمزگان انجام شده که منجر به تولید ۲۰ هزار تن گوشت مرغ شده و نیاز بازار تأمین شده است.

زرگرنیا با بیان اینکه در مهرماه سال جاری دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است گفت: نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی را ثبت‌کرده‌ایم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: در ۲۰ روز گذشته یک میلیون و ۱۸۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به جوجه‌ریزی های انجام شده این میزان به حدود ۲ میلیون قطعه جوجه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات واحدهای مرغداری مشکل نقدینگی است، تاکید کرد: پیگیری‌ها برای تحقق و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش جهت کمک به واحدهای مرغداری که مشکل نقدینگی دارند در حال انجام است تا مشکلی در این حوزه مرغداران تهدید نکند و تولید در جامعه همواره پایدار بماند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده و تمهیداتی که در سطح دولت و وزارت جهاد کشاورزی اندیشیده شده مشکلی در تأمین نهاده‌ها وجود ندارد و مرغداران می‌توانند با ثبت نام در سامانه بازارگاه نهاده‌های موردنیاز خود را ثبت و تأمین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه