English

سرهنگ کیوان دلیلی خبر داد؛

ممنوعیت تردد موتورسیکلت های پاکشتی بدون گواهینامه

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از اعمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت های پاکشتی در سطح استان بدون گواهینامه خبر داد.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت های پاکشتی بدون گواهینامه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ کیوان دلیلی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در تشریح این خبر گفت: رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و یا به اصطلاح پاکشتی با هر حجم ممنوع می باشد و مشاهده می شود عده ای از هموطنان بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می‌نمایند که برخلاف قوانین و مقررات است.

وی با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان درخصوص موتورسیکلت های برقی و پاکشتی افزود: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که این موتورها نیاز به پلاک و گواهینامه ندارند و این برخلاف قوانین است، برابر ماده 2 وماده 26 آئین نامه راهنمایی ورانندگی اشاره شده هر وسیله نقلیه بخواهد تردد نماید هم باید دارای پلاک  و راکب نیز ملزم به داشتن گواهینامه باشد.

سرهنگ دلیلی عنوان کرد: برابر ماده 26 آئین نامه راهنمایی و رانندگی هرکس بخواهد با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید باید گواهینامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد.

وی در ادامه اظهارداشت: موتورسیکلت های پاکشتی حسب ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری که در راه ها حرکت می کند و وسایل نقلیه کشاورزی صنعتی، عمرانی باید دارای پلاک باشند، که با عنایت به این گونه موتورها از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده قابلیت شماره گذاری و تاسیس پلاک را ندارند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: طبق قوانین مقررات مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر استان از تردد وسایل نقلیه ای که بدون پلاک و گواهینامه می باشند جلوگیری خواهند کرد و طبق ماده 723ق.م اسلامی(تعزیرات) رانندگی جرم محسوب می گردد و همکاران در صورت مشاهده ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه، مجرم را به مراجع قضایی معرفی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه