English

عبدالرضا اشرف منصوری:

آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باغ‌های مرکبات هرمزگان را تهدید می‌کند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای خطرناک‌ترین نوع آفت در باغ‌های مرکبات است.

آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باغ‌های مرکبات هرمزگان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرضا اشرف منصوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای خطرناک‌ترین نوع آفت در باغ‌های مرکبات است که تنوع محصولات مرکباتی و باغ‌ها و همچنین شرایط دما و رطوبت هوا به پیشرفت این آفت در استان هرمزگان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت میوه مگس مدیترانه‌ای در استان آغاز شده است، گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای می‌تواند باعث بروز خسارات گسترده در محصولاتی از جمله پرتقال، نارنگی، خرمالو، انار و لیمو شیرین شود و کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی با تله‌گذاری و تهیه طعمه به دنبال کنترل این آفت هستند.

اشرف منصوری با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای از نظر زیستی می‌تواند هر بار ۳۰۰ پیله تخم گذاری انجام دهد، گفت: مبارزات با آفاتی، چون مگس میوه مدیترانه‌ای باید در نسل اول این حشره موفقیت آمیز باشد چرا که اگر در نسل اول اقدامات به درستی انجام نشود در نسل‌های بعدی تعداد این آفت به صورت تصاعدی بالا می‌رود و خسارات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مناطقی که آلوده به این نوع از آفت هستند، باید قرنطینه شوند و تا پایان مبارزه و نابودی این آفات حتی یک سبد میوه هم نباید از آن محدوده خارج شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه