English

فقر و کمبود فرهنگی در قم

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: علیرغم چهره فرهنگی شهر قم و کثرت کتابخانه‌های تخصصی که در آن وجود دارد، اما در فضای فرهنگی دچار فقر و کمبود هستیم و با توجه به استانداردهای ایفلا به ۴۰ کتابخانه نیاز داریم.

فقر و کمبود فرهنگی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی قم، عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌ها خانواده‌ای بزرگ در سطح کشور است که ۳ هزار و ۷۰۰ کتابخانه دارد و  هفت هزار ۵۰۰ نیرو در آن در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ تا ۲۸ آبان ماه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار است، بیان کرد: ۲۴ آبان ماه به طور اختصاصی روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار است که از همکاران برگزیده در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی و کتابداری تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نهاد کتابخانه‌ها در مدیریت جدید مشارکت، هم افزایی و همدلی بیشتر با مراکز فرهنگی، دانشگاهی و آموزشی از معاونت های تخصصی ریاست جمهوری تا سایر سازمان ها و نهادها است، گفت: خوشبختانه در استان قم نیز از همراهی مسئولین فرهنگی و دغدغه مند بهره مند بودیم.

توکلیان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قم نیز در این مسیر تعاملات بسیار خوبی داشته است و امیدواریم فواید و برکات تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد شد برای جامعه نخبگانی، دانشجویان و شهروندان قم باشد.

وی با بیان اینکه استان قم ۲۴ کتابخانه دارد، اضافه کرد: بیست و پنجمین کتابخانه استان قم نیز تحت عنوان کتابخانه مرکزی در منطقه ۳ تجهیز شده است که بیش از ۴۰ خدمت در آن ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ادامه داد: علیرغم چهره فرهنگی شهر قم و کثرت کتابخانه‌های تخصصی که در آن وجود دارد، اما در فضای فرهنگی دچار فقر و کمبود هستیم و با توجه به استانداردهای ایفلا به ۴۰ کتابخانه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی قم به یک مشارکت خوبی برسیم و برکات آن به مردم برسد و بتوانیم در بالا بردن فرهنگ شهروندی و مدیریت شهری مؤثر باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه