English

همزمان با برگزاری نشست کتاب خوان؛

آغاز طرح "من یک روستای متفاوت هستم" از کتابخانه روستای طرازکوه

طرح "من یک روستای متفاوت هستم" با برگزاری نخستین محفل کتابخوانی با حضور جمعی از مسئولین و چهره های فرهنگی روستای طرازکوه، از مبدا کتابخانه عمومی حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) این روستا آغاز شد.

آغاز طرح "من یک روستای متفاوت هستم" از کتابخانه روستای طرازکوه

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، به ابتکار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت طرح "من یک روستای متفاوت هستم" امروز دوشنبه(3مرداد) و با برگزاری نخستین محفل کتابخوانی در قالب این طرح و با حضور پوریا قویدل، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت؛ سجاد بنی امیدی، دهیار روستای طرازکوه؛ حسین پوربرار، رئیس شورای اسلامی؛ حسن علیزاده، عضو شورای اسلامی این روستا؛ مریم امیدی، مسئول پایگاه بسیج خواهران طرازکوه؛ معصومه برزگر، مسئول کتابخانه و تنی چند از دوستداران کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) این روستا آغاز شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در ابتدای این نشست کتاب خوان و مراسم افتتاح طرح "من یک روستای متفاوت هستم" با بیان اینکه این طرح باهدف ایجاد پویایی بیشتر کتابخانه های عمومی در روستاها و بخش های شهرستان رشت با بهره گیری از ظرفیت و هم افزایی مسئولین، چهره های نام آشنای این روستاها و دغدغه مندان حوزه فرهنگی آغاز می شود بر ضرورت همکاری و حمایت همه دلسوزان کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

قویدل

پوریا قویدل همچنین توسعه فرهنگی روستاها را از اولویت های خود برشمرد و طرح "من یک روستای متفاوت هستم"از کتابخانه عمومی طرازکوه را آغاز راهی شیرین برای معرفی توانمندی های فرهنگی مناطق مختلف شهرستان رشت عنوان کرد.

 در ادامه این ویژه برنامه سجاد بنی امیدی، دهیار روستای طرازکوه نیز با معرفی کتاب «دلالت دولت» از آثار مصطفی دلشاد ضمن دعوت مخاطبینب رای مطالعه این اثر ارزشمند گفت: یقین دارم مطالعه این کتاب توسط مسئولین، مدیران و دست اندرکاران می تواند مسیر خدمت رسانی آنها به مردم را بهبود ببخشد.

در ادامه این نشست کتاب های «یادت باشد»، «گزارش مستند از کربلا»، «قصه دلبری»، « از چیزی نمی ترسیدم» و «معارفی از قرآن» به ترتیب توسط حسین پوربرار، محمود علیزاد، مریم امیدی، موسی بردبار و حسن علیزاده معرفی و با دیگران به اشتراک گذاشته شد.

معصومه برزگر، مسئول کتابخانه عمومی روستای طرازکوه نیز در پایان این نشست فرهنگی با بیان اینکه ما کتابداران، حافظان اندیشه بشری هستیم گفت: خوشحالم که به عنوان کتابدار توفیق خدمت به هموطنانم را پیدا کرده ام و امیدوارم با یاری خداوند و همکاری اعضای کتابخانه و اهالی با محبت روستا و توجه ویژه مسئولین مجموعه کتابخانه های عمومی استان در این مسیر بیش از پیش موفق باشم.

کتابخانه های عمومی

 کتابخانه عمومی روستای طرازکوه شهر رشت در آبان ماه سال 1392 و همزمان با هفته کتاب افتتاح و به مکانی مناسب برای حضور مادران، کودکان و دوستداران کتاب و کتابخوانی تبدیل شد. این کتابخانه عمومی با دارا بودن امکانات مختلفی نظیر مخزن کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک و بخش مرجع و امانت و اجرای برنامه های فرهنگی ویژه با موضوع کتاب و کتابخوانی همه روزه پذیرای علاقمندان کتاب و کتابخوانی می باشد. ایجاد شبکه مجازی به نشانی Instagram.com/tarazkoohpl برای معرفی فعالیت ها و اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی از دیگر اقدامات این مرکز فرهنگی بوده است.

شهرستان رشت هم اکنون دارای 12 باب کتابخانه عمومی ثابت و سیار در شهر رشت، بخش های کوچصفهان، لشت نشاء، سنگر و طرازکوه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه