English

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه خطاب به مسئولین،

بساط تخلف و کم فروشی نانوایی‌های کرمانشاه سریعتر جمع کنید

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: آرد کیسه ای ۴۰ هزار تومان دولتی برای برخی ها که آن را ۶۰۰ هزار تومان در بازار بفروشند وسوسه برانگیزه است به همین دلیل برخی ها مرتکب تخلف می شوند و آن را خارج از شبکه توزیع و مصرف به فروش می رسانند.

بساط تخلف و کم فروشی نانوایی‌های کرمانشاه سریعتر جمع کنید

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، بهزاد باباخانی در کارگروه رصد گندم، نان و آرد استان کرمانشاه ، از فرمانداری ها شهرستان های استان خواست کمیته های اقدام مشترک با حضور بازرسان دادستانی، جهاد کشاورزی، تعزیزات، اداره اطلاعات و خود فرمانداری در راستای نظارت بر کار خبازی های شهرستان ها فعال کنند و با متخلفان بدون هیچ اغماضی جهادی و انقلابی برخورد نمایند.

وی بیان داشت: آرد کیسه ای ۴۰ هزار تومان دولتی برای برخی ها که آن را ۶۰۰ هزار تومان در بازار بفروشند وسوسه برانگیزه است به همین دلیل برخی ها مرتکب تخلف می شوند و آن را خارج از شبکه توزیع و مصرف به فروش می رسانند.

باباخانی گفت: براساس برخی گزارش های مردمی و دستگاه های اجرایی، برخی از خبازی ها از ساعت چهار عصر دیگر کار نمی کنند یا می بینیم سهیمه آرد واحد صنف و صنعت ( ویژه آزاد پزها) در بسیار از موارد به مصرف نمی رسد، چرا؟ معلوم است چون آنها آرد یارانه ای ارزان قیمت که خبازی ها خارج از شبکه و بصورت شبانه می فروشند را می خرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از سازمان جهاد کشاورزی و اداره غله و بازرگانی استان خواست سازوکارهای هوشمند نظارت و رصد و پایش سهیمه آرد خبازی ها را راه اندازی کنند، تا از این تخلفات جلوگیری شود.

باباخانی در بخش دیگر از سخنان خود از فرمانداری های استان کرمانشاه خواست هرچه سریعتر آمار دقیق خانوارهای عشایر شهرستان خود را با کد ملی اعلام کنند تا آرد سهیمه این قشر زحمت کش با مدیریت بهتری بین آنها توزیع شود و همچنین برای توزیع آرد احتمالی مازاد عشایر شهرستان ها تصمیم بهتری اتخاذ شود.

وی همچنین از اداره غله و بازرگانی استان و اداره اطلاعات خواست بر نحوه سهمیه بندی و توزیع آرد سرانه مصرف شهرستان ها که توسط فرمانداری ها بین خبازی ها صورت می گیرد، گزارش تهیه کنند، که براساس دستورالعمل ها سهیمه آرد خبازی ها تعیین و توزیع شده باشد.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه نان قوت غالب بسیاری از خانواده های محروم جامعه است گفت: نباید اجازه کم فروشی، قاچاق، تخلف در کالای اساسی مردم که تنها اقلامی است که دولت یارانه آن را برنداشته است رخ دهد.

باباخانی همچنین از جهاد کشاورزی استان خواست سازوکار و تعیین شاخص برای فعالیت شبانه برخی از خبازی های نقاط شلوغ و محروم را بررسی کند و در جلسه بعد به فرمانداری ها اعلام کند که براساس آنها اجازه فعالیت و سهمیه آرد بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه