English

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد؛

تخصیص ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات به بخش بهداشت و درمان فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: تاکنون ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض به بخش بهداشت و درمان این استان تخصیص یافته است.

تخصیص ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات به بخش بهداشت و درمان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمید رضا محمدابراهیمی مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه، از محل مالیات و عوارض قانونی وصول شده در قالب نظام مالیات برارزش افزوده، مبلغ ۵۱۶۰ میلیارد ریال برای بخش بهداشت و درمان استان فارس به حساب خزانه واریز شده است.

محمدابراهیمی افزود: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافتی، تقریباً ۴ درصد بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان تسهیم و واریز و یک درصد سهم بخش سلامت به همراه ۴ درصد باقیمانده به حساب خزانه واریز شده است تا براساس قانون بودجه هزینه شود.
وی ادامه داد: در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خرداد سال ۱۴۰۰، یک نهم مالیات و عوارض وصولی به عنوان مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف هزینه شدن در استان واریز می‌شود.

محمدابراهیمی گفت: این مبلغ با هدف صرف هزینه برای پیشگیری از بیماری‌ها و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌های دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع)، اختصاص می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: برابر قانون و بعد از تحقق پیشگیری از بیماری و پوشش کامل بیمه روستائیان و ساکنان شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، باقیمانده این مبالغ به تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیئت امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خارج از روستا‌ها و شهر‌های بالای بیست هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه