English

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد؛

شفافیت کسب و کارها با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی تا یک سال آینده برای همه واحد‌های اقتصادی فارس اجرا می‌شود.

شفافیت کسب و کارها با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست خبری ضمن بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان هنوز به شکل کامل اجرایی نشده است، گفت: این قانون تا پایان سال آینده فعالیت‌های اقتصادی همه شهروندان را در برخواهد گرفت.

او ضمن یادآوری اینکه ۲۱۰ دستگاه دولتی با اجرای این قانون مرتبط است، گفت: این یک قانون مختص به سازمان امور مالیاتی نیست، اکثر سازمان‌ها و دستگاه‌ها نظیر صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات و ... با آن مرتبط هستند.

محمدابراهیمی با اشاره به اینکه براساس این قانون همه خرید‌ها باید با فاکتور صادر شده از طریق سامانه جامع انجام شود، گفت: این اقدام منجر به جلوگیری از ورود بیش از حد نیاز اقلام مختلف، ممانعت از انبارشدن و احتکار، ساماندهی واسطه‌گری، تاثیرگذاری نظارت بر عرضه و تقاضا و البته قانونمند و فراگیر شدن مالیات ستانی خواهد شد.

او که اعتقاد دارد این قانون کامل بوده و اگر خوب اجرا شود، تاثیرات مثبت گسترده‌ای خواهد داشت، گفت: شفافیت مالیاتی تنها یکی از تاثیرات مثبت این قانون به شمار می‌رود؛ علت همه آنست که مالیات توسط سامانه محاسبه و اعلام می‌شود. البته این قانون هم قطعا اقتباس شده، اما پایه اساسی آن صدور فاکتور از مرجع دولتی است.

محمدابراهیمی یادآور شد که در مرحله اول، شرکت‌های بورسی و پس از آن شرکت‌های دولتی مشمول اجرای کامل این قانون شده است، گفت: در مراحل بعدی سایر بخش‌ها اعم از تولیدکننده، واسطه عمده و خرده و مصرف کننده را در برخواهد گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس تاکید کرد که هدف غایی تدوین و اجرای این قانون، منفعت همه شهروندان به عنوان مصرف کننده نهایی و کل جامعه است، گفت: یکی از مشکلات امروز، عملکرد جزیره‌ای در بخش‌های مختلف منجمله نظارت و پایش اجرای قوانین است؛ این قانون می‌تواند منجر به رفع آن شود.

محمدابراهیمی با بیان اینکه قطعا برای اجرای هرچه بهتر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اقدامات تبلیغاتی، آموزشی و اطلاع رسانی در دستور کار بوده است، گفت: براساس این قانون همه افرادیکه به نحوی فعالیت اقتصادی دارند، در هر سطحی، باید به سامانه متصل باشند و برای این منظور می‌توانند از هر ابزاری که در دسترس شان باشد استفاده کنند.

او با اشاره به پیش بینی مشوق‌های تاثیرگذار در کنار جرائم بسیار سنگین، گفت: به حتم اجرای دقیق و کامل چنین قانونی، علیرغم دشواری‌ها و چالش‌ها، در سر و سامان دادن به نظام اقتصادی جامعه، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

محمدابراهیمی ضمن یادآوری اینکه از سال آینده هر فعال اقتصادی با هر نوع فعالیت، مشمول این قانون خواهد بود، گفت: یکی از تاثیرگذارترین تاثیرات این قانون، کاهش قابل توجه موضوع قاچاق کالا خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: امروز بیشترین مقاومت‌ها از سمت مردم نیست بلکه از سمت کسانی‌ست که مطلع هستند با اجرایی و فراگیر شدن چنین قانونی، منافع مالی‌شان با مخاطره مواجه خواهد شد.

محمدابراهیمی گفت: مبحث ساماندهی و شفافیت مالیاتی، یکی از عواید و تاثیرات این قانون محسوب می‌شود، کاهش سوءاستفاده اقتصادی، ساماندهی واسطه‌ها، نظارت نظام‌مند بر سیستم عرضه و تقاضا، جلوگیری از انبار شدن کالا و احتکار، ممانعت از گرانفروشی، شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و. از عواید اجرای این قانون به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه