English

استاندار مازندران:

جهاد تبیین مهمترین راهبرد برای آگاهی بخشی به جوانان است

استاندار مازندران با اشاره به پیشینه فرهنگی، تاریخی و مذهبی دیار علویان گفت: فرهنگ غنی این استان برای حفظ ارزش‌ها باید به نسل جوان معرفی و تبیین شود.

جهاد تبیین مهمترین راهبرد برای آگاهی بخشی به جوانان است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در اولین آیین تجلیل از مشاهیر و نخبگان استان مازندران، اظهار داشت: مردم مازندران همان طور که دارای تمدن بزرگ هستند، اولین دولت علویان را تشکیل دادند و دولت مردمی سیزدهم به پاس این فرهنگ غنی روز مازندران را در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت کرد.

وی ادامه داد: اصالت مردم مازندران فرهنگی است و بزرگان ما در این استان در طول 1400 گذشته بنام و خوشنام هستند و در دوران معاصر آیت الله کوهستانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی و نیما یوشیج از مفاخر فرهنگی این دیار اند.

استاندار مازندران گفت: همچنین در بُعد سیاسی هم شیخ فضل الله نوری از این استان در دوران معاصر خوش درخشید و در هشت سال دفاع مقدس لشکر 25کربلا و در جبهه مقاومت بسیجیان مازندران به معنای واقعی رشادت های زیادی داشتند.

وی افزود: مازندران اکنون در حوزه های مختلف اقتصادی در حوزه خاویار، مرکبات و برنج رتبه اول کشور را دارد و حدود 12 درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

حسینی پور بیان داشت: همچنین مازندران بیشترین گردشگر را به نسبت دیگر استان های کشور پذیرا است.

وی اظهار داشت: از هنرمندان و فرهنگ دوستان می خواهم که فرهنگ ناب استان را به نسل های جوان منتقل کنند تا نسل جدید بدانند که پیشینیان آنان دارای چه عظمت فکری فرهنگی و تاریخی هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: این نظام و انقلاب اسلامی را مدیون امام راحل هستیم و ایشان با جانفشانی و تلاش مضاعف در سال های مختلف برای پیروزی این نظام تلاش کردند و پایه و مبنای انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است.

وی ابراز داشت: امام راحل اولین حکومت شیعه در تراز بین المللی را در کشور ایجاد کردند و با این وجود این نظام دشمنانی دارد که همواره ایران اسلامی با صلابت از این گستاخی ها عبور کرده است.

حسینی‌پور افزود: باید جوانان ما نسبت به اولویت ها و دستاوردهای نظام مطلع باشند و جهاد تبیین مهم ترین راهبرد برای هوشیاری نسل جوان است چرا که دشمنان در رسانه های معاند درصدد آسیب به کشور هستند و باید حواسشان باشد که در دام این شیاطین قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: در آشوب های اخیر رد پای کشورهای غربی وجود دارد چراکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی به قدرت بی حد و حصر ایران پی بردند و می دانند که توان نظامی برای مقابله با کشور ما را ندارند بنابراین درصد ایجاد کردن آشوب های خیابانی بودند که ناکام ماندند.

حسینی پور یادآور شد: تنها در راه روستایی استان در یکسال گذشته 140 کیلومتر جاده؛ آسفالته شد و در رشد اقتصادی در تولید گندم و برنج و صادرات رشد قابل توجهی داشتیم.

وی عنوان داشت: در مسیری در حال حرکت هستیم که کشور به سمت توسعه پیش می رود و ریل گذاری های خوبی انجام شده که مردم به طور حتم حلاوت آن را خواهند چشید.

استاندار مازندران گفت: باید فرهنگ غنی مازندران در سایه همکاری هنرمندان و فرهنگ دوستان به اقشار مردم معرفی شود و باید ادبیات محلی و گویش مازندرانی حفظ شود.

وی افزود: جوانان ما می توانند از بسیاری از مفاخر استان الگوبرداری کنند و در هیأت اندیشه ورزی استان مفاخر مازندران عضو هستند و با همراهی دانشگاه های مازندران کارهای علمی خوبی در حال انجام است.

حسینی پور بیان داشت: جایگاه نخبگان در استان بسیار ارزنده است و وظیفه داریم از این بزرگان تجلیل و از ظرفیت های والای آنان در جهت توسعه بخش های مختلف بهره گیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه