English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

تئاتر زبان موثری برای انتقال فرهنگ است

جلسه امضای بررسی تفاهم نامه برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای در استان کرمانشاه با حضور امیری مقدم، استاندار، نظری مدیرکل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صفدری مدیرکل، و سایر اعضای مدعو برگزار شد.

تئاتر زبان موثری برای انتقال فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه برپایی این جشنواره را موجب ایجاد شادی و نشاط در استان عنوان کرد و افزود: از مصادیق ایجاد شادی و نشاط برگزاری جشنواره های اینچنینی است که می توانند برای چند روز حال و هوای شهر را عوض کرده و فضای شادی ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش تاثیرگذار تئاتر در انتقال فرهنگ اشاره کرد و افزود: شرایط امروز جامعه نشان می دهد که باید بیش از هر چیز بر روی فرهنگ کار کنیم و یکی از راه های موثر انتقال فرهنگ استفاده از زبان هنر است و تئاتر در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده و موثر باشد.

صفدری گفت: متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا حق حوزه تئاتر آنچنان که باید ادا نشده و حالا فرصت خوبی است که برای ارتقای فرهنگ جامعه از این هنر بهره بگیریم.

این مسئول گفت: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای چهار استان را در نظر گرفته که با توجه به زیرساخت‌های مناسب مانند پلاتو و سالن های اجرا، یکی از این استان ها کرمانشاه است که قرار است میزبان این جشنواره باشد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری استانداری کرمانشاه بتوانیم میزبان خوبی در این زمینه بوده و جشنواره ای باشکوه را برگزار کنیم.

در پایان این جلسه با موافقت استاندار با برگزاری این جشنواره در استان، قرار شد جزییات اجرای این جشنواره در قالب تفاهم نامه ای به امضای استانداری کرمانشاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه