English

در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه مطرح شد؛

ایجاد برنامه های نشاط آور برای جوانان کرمانشاه در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در محل دفتر امام جمعه کرمانشاه و با حضور حضرت آیت الله علماء،‌ امیری مقدم استاندار، صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر مدیران و اعضای عضور شورای فرهنگ عمومی استان برگزار گردید.

ایجاد برنامه های نشاط آور برای جوانان کرمانشاه در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه که با هدف بررسی ابعاد، علل و عوامل فرهنگی اجتماعی اغتشاشات اخیر برگزار شده بود مدیران دستگاه های فرهنگی به بیان گزارش و شرح وقایع اخیر پرداختند.

استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در این جلسه از برنامه ریزی برای ارتقاء شادی و نشاط بین مردم کرمانشاه با ایجاد اشتغال، برگزاری جشنواره های مختلف و ارائه خدمات گردشگری رایگان به دانش آموزان و دانشجویان خبر داد.

بهمن امیری مقدم نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، از جذب اعتبارات کلان برای تحول در حوزه های مختلف استان خبر داد و اظهار کرد: با اجرای پروژه های بزرگ از محل این اعتبارات، اتفاقات و تحولات بزرگی برای استان در پیش است.

وی یکی از اهداف مهم این پروژه ها را بحث ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و افزود: بدنبال ایجاد اشتغال، نشاط عمومی و شادابی که روی آن تمرکز و ورود جدی کرده ایم هم بوجود خواهد آمد.

استاندار کرمانشاه گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال، باید برنامه هایی را هم برای افزایش شادی و نشاط عمومی در جامعه و تخلیه هیجانات جوانان اجرا کنیم که در این رابطه دانشگاه ها، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی استان باید به صورت جدی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنو‌اره های مختلف می تواند به ارتقاء شادی و نشاط در جامعه کمک کند، گفت: از برگزاری جشنواره هایی که برای مردم شادی آور باشد، حمایت می‌کنیم.

امیری مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه باید کانون خانواده را گرم نگه داریم، گفت: در این راستا طرح تعطیلی پنجشنبه ها را در دستور کار قرار داده ایم تا سرپرستان خانواده ها بتوانند زمان بیشتری را در کنار خانواده خود سپری کنند و از نقاط دیدنی کرمانشاه بازدید داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم خدمات گردشگری را برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه هایی که توسط دولت در استان انجام می شود را باید برای مردم بازگو کرد، گفت: باید با بازگو کردن اقدامات انجام شده از طریق رسانه ها، مردم را به آینده امیدوار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کم کاری هایی در حوزه فرهنگ عمومی صورت گرفته، گفت: در حوزه های فرهنگی باید هدفمند و با روش های بروز و متناسب با زمان پیش برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

ضعف های زیادی در مسیر ایجاد نشاط در سطح شهر وجود دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تاکید بر ضرورت توجه به رویکرد های فرهنگی در برنامه ها گفت: نگاه تحلیلی به حوزه فرهنگی اغتشاشات باعث می شود نظام برنامه ریزی های ما اصلاح و به سمت اثربخشی و افزایش ضریب نفوذ در جامعه شود و از همین رو با موافقت آیت الله علماء و استاندار محترم در جلسات بعدی کسانی که به نحوه مدیریت فرهنگی مدیران استان ممکن است نقدی داشته باشند و از برجستگان استان می باشند در جلسه حضور خواهند یافت و نقدهای خود به حوزه اجرایی فرهنگی استان را بیان خواهند کرد.

صفدری گفت: نظام اسلامی نظامی است که گفتمان و استدلال قوی دارد و بنا به فرمایش شهید مطهری افکار مختلف در کشور حضور دارند و می توانند بحث و گفت و گو کنند که نتیجه این تضارب آراء که پشتوانه منطقی قوی نیز دارند به پیشرفت نظام منجر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اغتشاشات اخیر از جنبه های مختلف امنیتی، سیاسی و اقتصادی بررسی شده ولی توجه به حوزه فرهنگی اغتشاشات می تواند تصویر واضح تری از وضع موجود ارائه کند چرا که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان وقایع اخیر بن مایه فرهنگی اجتماعی داشته بر خلاف ادوار گذشته که بن مایه سیاسی یا اقتصادی داشته است.

وی افزود: بر اساس آن چه که در گذشته هم گفته شد یکی از عوامل مهم توجه به تخلیه هیجانات جوانان و ایجاد نشاط و امید در جامعه است و متاسفانه در جامعه ضعف های زیادی در این حوزه داریم که باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

رویکرد مهم آموزش و پرورش استان مبتنی بر سند تحول بنیادین خواهد بود

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم در این نشست بااشاره به وجود بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموزان در استان، اظهار کرد: بصورت میانگین برای هر ۱۴ دانش آموز یک معلم داریم که آمار بسیار خوبی است و در برخی از مناطق همچون روستاها هم گاها برای یک دانش آموز یک معلم داریم.

وی به بازگشایی مدارس پس از حدود سه سال اشاره کرد و گفت: طی این مدت که درگیر کرونا بودیم، دانش آموزان را درگیر فضای مجازی کردیم که پیامدهای منفی هم بدنبال داشته و اکنون هم دشمن با ایجاد اغتشاشات و کشاندن آنها به دل مدارس و دانشگاه ها و تعطیلی آنها می خواهد این روند را ادامه دهد.

محمدی در ادامه به رویکردهای آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: باتوجه به تعطیلی سه ساله مدارس، رویکرد مهم ما در حوزه های تربیتی و مهارت آموزی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود که مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در این راستا بویژه در حوزه تربیتی دو طرح را در دستور کار قرار داده ایم که یکی از آنها اجرای برنامه های راهیان نور و دیگر طرح پیشرفت گردی است که قرار است به منظور آشنایی دانش آموزان با پیشرفت های استان در حوزه های سدسازی و کارخانجات اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای اجرای طرحی با عنوان "شهید خرازی" هم نام برد و گفت: باتوجه به شکافی که طی سالهای اخیر به واسطه گسترش فضای مجازی بین فرزندان و اولیای آنها در خانواده ها بوجود آمده، به دنبال این هستیم تا با اجرای طرح شهید خرازی این‌ شکاف را ترمیم کنیم.

به گفته این مسئول در روزهای پنجشنبه و جمعه که مدارس تعطیل هستند، مقرر شده تا سالن های ورزشی مدارس استان را روزهای پنجشنبه برای مادران و دختران و روزهای جمعه برای پدران و پسران دانش آموز قرار دهیم تا بصورت رایگان در کنار هم از آنها استفاده کنند.

توجه فرهنگی به مسائل جوانان طی سالهای اخیر مغفول مانده است

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در ادامه به حضور نوجوانان و جوانان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر کار فرهنگی چندانی برای این نسل انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این جوانان به منظور تخلیه هیجانات وارد آشوب ها و اغتشاشات شده اند، گفت: متاسفانه در شهر کرمانشاه هیچ زیرساختی برای تخلیه هیجانات جوانان احداث نکرده ایم، بنابراین همه دستگاه ها باید در این زمینه کمک کنند و سنگ اندازی نکنند.

سهیلی تصریح کرد: از طرفی ما روی هویت ملی ایرانی اسلامی نسل جدید خود کار نکرده ایم و تقویت نشده، بنابراین باید این نسل را با تاریخ کهن و فرهنگ غنی خود آشنا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه