English

نورصالحی خبر داد؛

ایجاد مدیریت ویژه بافت‌های تاریخی در شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌زودی مدیریت ویژه بافت‌های تاریخی در شهرداری اصفهان ایجاد خواهد شد.

ایجاد مدیریت ویژه بافت‌های تاریخی در شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی با اشاره به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از خانه تاریخی دهدشتی، اظهار کرد: در صدد هستیم بازدید از خانه‌ها، ابنیه و ساختمان‌های شاخص تاریخی شهر اصفهان به‌منظور تقویت انگیزه افرادی که در این مکان‌ها در حال فعالیت هستند و ترغیب و تشویق سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه برای تقویت گردشگری شهر دارند، استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای ارتقای حوزه گردشگری و تاریخی شهر اصفهان، تصریح کرد: خانه‌های تاریخی ظرفیتی بالقوه برای رونق گردشگری شهر محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خانه دهدشتی سال‌ها قبل به تملک میراث فرهنگی درآمد و در حال حاضر نیز بخش خصوصی در آن فعال است، البته بخش‌هایی از آن را میراث فرهنگی برای برگزاری جلسات حفظ کرده است.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر بازدیدی از خانه تاریخی بدیع‌زاده نیز انجام دادند؛ این خانه در سال‌های قبل با هدف امکان دادن به ایجاد موزه صنایع دستی و نمایش آثار شاخص صنایع دستی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، اما به دلیل نبود حمایت‌های لازم، هدف در نظر گرفته شده برای آن محقق نشده است.

تشکیل شورای عالی بافت و خانه‌های تاریخی برای حمایت از خانه‌های تاریخی

نورصالحی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در صدد است حمایت لازم را از خانه تاریخی بدیع‌زاده انجام دهد تا رونق بگیرد، گفت: جهت حمایت از خانه‌های تاریخی، برای نخستین‌بار شورای عالی بافت و خانه‌های تاریخی به ریاست شهردار اصفهان تشکیل شده است که در این شورا علاوه بر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان، مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، مدیرکل میراث فرهنگی و «مهدی طغیانی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی ادامه داد: محور فعالیت شورای عالی بافت و خانه‌های تاریخی این است که اقدامات ضروری برای هویت‌بخشی، ارتقای کیفیت بافت‌های تاریخی و توجه به ابنیه تاریخی اعم از خانه‌ها و مساجد تاریخی انجام شود و در این راستا برای جلب توجه ذی‌نفعان و بخش‌های عمومی، خصوصی و دولتی، بازدیدهایی از محورهای تاریخی شهر داشته باشیم تا مشکلات این بافت‌ها بررسی و تا حد امکان حمایت لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با همکاری میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای خانه‌ها، ابنیه و بافت‌های تاریخی شهر رقم بزنیم.

نورصالحی خاطرنشان کرد: به‌زودی مدیریت ویژه بافت‌های تاریخی در شهرداری اصفهان ایجاد و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه