English

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد:

اصفهان، قطب شرکت‌ های دانش‌ بنیان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح است، گفت: در تلاش هستیم با دعوت از مسئولان کشوری و استانی مرتبط با حوزه دانش بنیان، زمینه را برای بسترسازی و تسهیل‌گری در این حوزه فراهم کنیم.

اصفهان، قطب شرکت‌ های دانش‌ بنیان است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور اولین جلسه علنی سال ۱۴۰۱ و سی و ششمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک سال نو اظهار کرد: امروز چهاردهم فروردین اولین روز کاری جدی سال ۱۴۰۱ برابر با اولین روز ماه مبارک رمضان است که تقارن این دو را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در این سال، خیرات و برکات نصیب مردم و شهر اصفهان شود.

وی با اشاره به شعار سال گفت: توجه ویژه به مباحث اقتصادی و تولید داخلی سال‌هاست مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که به رغم مشکلات داخلی و تحریم‌های خارجی آثار خوبی هم داشته است، اما این کافی نیست چون با حجم قابل توجهی از بیکاری قشر تحصیل کرده مواجهیم و می‌طلبد که در این حوزه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود ۲۰ سال است که فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با تاکید رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است، براساس آمار امروز حدود ۷ هزار شرکت دانش بنیان و ۳۰۰ هزار اشتغال در این زمینه در کشور وجود دارد که براساس بیانات رهبر معظم انقلاب باید تلاش صورت گیرد که این تعداد دو برابر شود.

وی ادامه داد: حوزه دانش بنیان در ابعاد مختلف در کشور تولیدات خوبی دارد، اما به حوزه بااهمیت کشاورزی کمتر توجه شده است که با توجه به اهمیت این حوزه لازم است بیش از این فعالیت صورت گیرد.

نورصالحی با اشاره به جایگاه ایران در تولید واکسن تصریح کرد: به همت شرکت‌های دانش بنیان به صادرات واکسن رسیده‌ایم و در بخش‌هایی از حوزه رادیو داروها نیز به خودکفایی دست پیدا کرده‌ایم که این نیز اثرات توجه به حوزه دانش بنیان است. بدیهی است که انتظار از دولت و دستگاه‌های اجرایی حرکت در مسیر تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه اصفهان با وجود دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان و شهرک علمی و تحقیقاتی و زمینه‌هایی که از قبل داشته، در حوزه دانش بنیان جای رشد دارد، افزود: لازم است در این زمینه حمایت‌های لازم صورت گیرد. در این راستا شورای شهر رایزنی کرده تا در حوزه مدیریت شهری امکانات احصا شود تا نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح است،  گفت: در تلاش هستیم با دعوت از مسئولان کشوری و استانی مرتبط با حوزه دانش بنیان، زمینه را برای بسترسازی و تسهیل‌گری در این حوزه فراهم کنیم.

وی با اشاره به کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش سفرهای نوروزی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در این ایام به صورت شبانه روزی فعالیت کرد تا اصفهان میزبان خوبی برای گردشگران باشد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران دارد. جمع بندی فعالیت‌های این ستاد نیز هفته آینده از زبان مسئولان امر بیان خواهد شد.

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار قرار گیرد

نورصالحی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و شناخت نقاط ضعف باید در دستور کار قرار گیرد تا اصفهان در طول سال میزبان خوبی برای گردشگران باشد، بیان کرد: ضرورت تأمین بیشتر سرویس‌های بهداشتی در نقاط پرتردد، تکمیل زیرساخت‌های باغ فدک به عنوان کمپ اسکان مسافران و حل اختلافات میان اوقاف و شهرداری پیرامون این مکان، حل مشکلات حلقه اول ترافیکی و شناسایی و تشویق سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل و مراکز اقامتی باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس از امروز گفت: این تصمیم براساس ضرورت و مصالح کشور اتخاذ شده اما برای برگشت شهر به شرایط قبل از کرونا باید تلاش شود، در این راستا شرکت اتوبوس‌رانی باید امکانات از رده خارج شده گذشته را با بازسازی به شرایط خدمت برگرداند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سال ۹۶، اصفهان حداقل ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در حال کار با میانگین ۴ سال داشت که امروز حدود ۷۰۰ اتوبوس با میانگین سنی ۱۰ سال دارد. البته در روزهای پایانی سال ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با مصوبه شورا و همت شهرداری خریداری شد که تا ورود این دستگاه‌ها به ناوگان حمل و نقل باید با بازگرداندن اتوبوس‌های از رده خارج شده که امکان بازگشت آن‌ها به ناوگان وجود دارد شرایط را برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان و دانش آموزان فراهم کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه