English

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:

نقش آفرینی نوجوانان استکبار ستیز ایرانی در قاموس تاریخ می درخشد

فاطمه رستگار گفت: نقش آفرینی نوجوانان استکبار ستیز ایرانی در قاموس تاریخ می درخشد و برگ های زرینی از شجاعت را در کارنامهٔ دانش آموزان ایرانی برای همیشه به ثبت رساند.

نقش آفرینی نوجوانان استکبار ستیز ایرانی در قاموس تاریخ می درخشد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فاطمه رستگار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) درباره شهید فهمیده که می فرمایند؛ رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد،یاد آور شد: جایگاه این شهید نوجوان از نظر امام «ره» بسیار ارزشمند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، افزود: نوجوانی که با شجاعتش جاودانه شد و روز شهادتش به نام روز بسیج دانش‌آموزی ثبت گردید،الگویی ارزنده برای کودکان ونوجوانان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی است.

 رستگار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت این نوجوانان غیور بسیجی،اظهار داشت: نوجوانان عزیز این مرز و بوم با تأسی از منش و رفتار این شهید گرانقدر که درس ایثار و شهامتش در اذهان ملت ایران به یادگار مانده است، گام بر می دارند و راه این شهید گرانقدر که به دنیا درس از خود گذشتگی آموخت ادامه دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرو بودن یوم‌الله سیزده آبان و روز دانش آموز، اظهار داشت: دانش آموزان نوجوان و غیور ما در سال ۱۳۵۷ برای مبارزه با استکبار، نقشی پررنگ و فراموش نشدنی ایفا کردند و در تاریخ این سرزمین حماسه آفریدند.

وی افزود: نوجوانان فهیم و شجاع ایران اسلامی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ هویت خود را با نام ایثار ،شهامت،استکبار ستیزی وشهادت در دنیا به ثبت رساندند، تا بر تابلوی تاریخ ؛درس ظلم ستیزی وحق طلبی را برای دانش آموزان ایرانی به یادگار بگذارند.

وی افزود: این روز باشکوه، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان ونوجوانان عزیز کشورمان است ،تا خاطره شهادت فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و راهشان الگویی برای دانش آموزان در راه مبارزه با ظلم و ستمِ ابر قدرت های چپاول گر و استعمارگران باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از اجرای برنامه های کانون به مناسبت روز دانش آموز خبر داد و گفت: دیدار با خانواده شهید نوجوان «علی جرایه» که یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز با نام مقدس این شهید مظلوم نامگذاری شده یکی از برنامه های کانون در هفته جاریست.

وی افزود: تکریم خانواده شهدای نوجوان وتجدید میثاق با شهدا با حضور مدیرکل ،کارکنان واعضای کانون، ترغیب و دعوت از اعضای کودک و نوجوانان جهت شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی،هنری گرامیداشت روز دانش آموز در مراکز ثابت استان،اجرای ویژه برنامه های فرهنگی،هنری توسط کتابخانه های سیار روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای کم برخوردار ،مهرواره ادبی نوجوانان امروز جوانان فردا ، برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی،هنری،ادبی و پژوهشی نوجوانان در مراکز ثابت،تجلیل از نوجوانان موفق و نشست تخصصی آشنایی نوجوانان مراکز با ساخت مستند با حضور مستند ساز جشنواره های بین المللی فیلم های مستند،

از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در هفته جاری می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه