English

بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران لازم‌الاجراست؛

بی‌توجهی مدیران پتروشیمی ایلام به نص صریح قانون

کارکنان شرکت پتروشیمی دارای سابقه ایثارگری از عدم تبدیل وضعیت خود گلایه دارند و متاسفانه مسئولان این شرکت کماکان به اجرای این قانون بی‌توجهند.

بی‌توجهی مدیران پتروشیمی ایلام به نص صریح قانون

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، بر اساس قانون نیروهای خانواده ایثارگران که در دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیت هستند باید به‌صورت رسمی استخدام شوند.

 به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (و) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، به صورت استخدام رسمی اقدام کنند.

قانونی که متأسفانه از سوی برخی از ادارات، شرکت‌ها و... مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌ و این امر گلایه و نارضایتی‌هایی را به‌دنبال داشته‌است.

استنکاف شرکت پتروشیمی از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران

تعدادی از کارکنان شرکت پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج از بی‌توجهی این شرکت به اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر گله‌مند بوده و می‌گویند با وجود این‌که این قانون در بسیاری از ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها اجرا شده اما متأسفانه مسئولان شرکت‌های پتروشیمی به این مهم بی‌توجه بوده و تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌ها باید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند اظهار داشت: شرکت پتروشیمی ایلام نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند و در صورت استنکاف مورد پیگیری قرار‌ می‌گیرد.

انجام رایزنی‌ها با وزارت نفت

ناصر نجفی معاون معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: پیگیری‌های لازم در این خصوص از سوی استاندار انجام‌ و در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با وزارت نفت صورت گرفته است.

هرچند نمایندگان و مسئولان ارشد استان بر اجرای این قانون تاکید داشته اما متاسفانه مدیران شرکت پتروشیمی به این مهم کماکان بی‌توجه‌اند.

امتناع برخی شرکت‌های نفتی از قانون

امین دوست‌محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه رایزنی‌هایی با تعدادی از ادارات که از اجرای این قانون خودداری کرده‌اند انجام‌ و خوشبختانه قول‌های مساعدی در این خصوص داده شده است افزود: قطعا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در این ادارات اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی شرکت‌های تابعه وزارت نفت از اجرای این قانون خودداری می‌کنند افزود: شرکت پتروشیمی، پالایشگاه گاز، آذر و چشمه خوش از جمله مواردی هستند که از اجرای این قانون امتناع می‌کنند.

دوست‌محمدی خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی در خصوص شرکت‌های نفتی آذر و چشمه خوش جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور مالیاتی، محیط زیست و... با مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب برگزار می‌شود و این مهم بصورت ویژه پیگیری خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در پایان گفت: همچنین طی روزهای آتی در جلسه‌ عوارض آلایندگی شرکت پتروشیمی موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران از طریق مدیران این شرکت پیگیری ‌می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه