English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

نقش هلال احمر در حوزه پدافند محوری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: امداد و نجات به عنوان یکی از ارکان مدیریت بحران، بیش ترین تاثیر را در حفظ سرمایه های انسانی در هنگام بروز حوادث طبیعی و انسان ساخت به عهده داشته و از این منظر نقش مهمی در مباحث مدیریت بحران پیدا نموده است.

نقش هلال احمر در حوزه پدافند محوری است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با توجه به نکوداشت وتبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: در جهان امروز، مبحث پدافند غیرعامل به قدری دارای اهمیت است که کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از برنامه ریزی های جامع و ملی خود را به آن اختصاص می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  با بیان سخنان مقام معظم رهبری: "پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند" بر اهیمت پدافند غیر عامل تأکید و آن را یکی از بهترین و مؤثرترین روشهای دفاع در برابر انواع تهدیدات دانست.

وی با بیان اینکه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۱ از ۴ لغایت ۱۱ آبان‌ماه با شعار " برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها " میباشد  ، عنوان کرد : آمادگی دفاع در مقابل هر گونه تهاجم و تهدید در تمامی حوزه های سیاسی ،اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی ، خدماتی و ... بسیار حائز اهمیت بوده و در زمره پدافند غیر عامل قرار میگیرد.ایجاد حساسیت در خصوص پدافند غیرعامل در سطح جامعه و آگاهی بخشی نسبت به اهمیت این موضوع موجب تقویت آن می گردد.

حرازی زاده با بیان اینکه هر یک از دستگاه ها می توانند با استفاده از توانمندی ها، ظرفیت ها و استراتژی های خاص خود در حوزه پدافند غیر عامل وارد عمل شوند ، افزود: هر چند حوادث انسان ساخت و تهدیدهای نوین رو به افزایش هستند، ولی روش های پدافند غیرعامل همچنان از کارسازترین و کم هزینه ترین روش های موجود در راستای کاهش آسیب پذیری ها و ارتقای کیفیت سازمان ها و تشکیلات عرصه مدیریت بحران و امداد و نجات به حساب می آیند که در این زمینه هلال احمر اقدامات بسیار موثری را تاکنون انجام داده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : آینده‌نگری در مقابل تهدیدها و راهکارهای مبتنی بر روش‌های پدافند غیرعامل در هنگام بروز حوادث طبیعی و انسان ساخت و آمادگی و ایمنی استحکامات در روند مدیریت بحران و امدادرسانی تأثیر خواهد گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه