English

امدادرسانی هلال احمر یزد به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در سیل اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بیش از 2 هزار و 600 نفر متاثر از سیل و بارندگی های اخیر از خدمات امدادی این جمعیت استفاده نمودند.

امدادرسانی هلال احمر یزد به بیش از 2 هزار و 600  نفر در سیل اخیر

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 600  نفر متاثر از سیل یزد و بارندگی های اخیر از خدمات امدادی این جمعیت استفاده نمودند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران 13 شهر و شهرستان و روستا این استان بدون هیچ گونه وقفه ای در حال امداد رسانی بوده و هستند ، تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی ها و آب گرفتگی های معابر و منازل بیش از 110 مورد تخلیه آب از منازل توسط نیروهای امدادی صورت گرفته است.

 حرازی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از10خودرو گرفتار در سیل رهاسازی و800 خانوار توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه 825 نفر اسکان در محل های اسکان اضطراری اسکان یافتند بیان داشت: 5 نفر در این حوادث فوت و 20 نفر نجات و به مکان امن منتقل شدند.

حرازی زاده گفت: در کنار این حوادث سیل در اکثر شهرستانها و خود شهرستان یزد همچنین عملیات جستجو و نجات بیش از 16 نفر از کویر و یک نفر گمشدگی در ارتفاعات شواز را داشتیم که تیم های امدادی و تیم واکنش سریع هلال احمر به محل حادثه اعزام و این افراد پیدا و به مکان امن منتقل نمودند.

 وی با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات در نقاط مختلف استان با توجه به گزارش های اتفاق افتاده صورت گرفت ، تصریح کرد: در طی 72 ساعت (سه روز عملیات امداد و نجات ) 175 نفر روز نیروی امدادی و 67 نفر روز پرسنل در قالب 65 تیم روز با 63 خودرو امدادی ( آمبولانس ، خودرو امدادی کمک دار سبک ، آرگو و کامیون با بیش از 70 موتور پمپ و کف کش خدمت رسانی نمودند.

 این مقام مسئول در ادامه گفت : تا کنون  اقلام امدادی مورد نیاز شامل 120 بسته غذایی ، 800 تخته پتو  و چادر امدادی و موکت و نایلون توسط جمعیت هلال احمر در بین  خانوارهای آسیب دیده از سیل توزیع شده است .

حرازی زاده با اعلام اینکه لازم است که مردم در زمان بارش از ترددهایی که منجر به بروز حادثه شود، پرهیز کرده و از حضور در کنار رودخانه ها و یا اماکنی که سیل در جریان است خودداری کنند.بیان کرد :  تلفن گویا 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر بیست و چهار ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به آسیب دیدگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی