English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

تجهیز و نوسازی ۱۶ هکتار شالیزار قائم شهر با اعتبار ۹.۵ میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: طرح تجهیز و نوسازی 16.7 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

تجهیز و نوسازی 16 هکتار شالیزار قائم شهر با اعتبار 9.5 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر اظهار داشت: برای حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و یکپارچه سازی زمین برای افزایش راندمان تولید، طرح تسطیح و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شهرستان قائم شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی 16.7 هکتار از زمین های شالیزاری روستای بالارستم این شهرستان با اعتبار 9 میلیارد و 500 میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی 25 درصد در حال اجرا است، ادامه داد: با اجرای این طرح 47 خانوار روستایی از آن برخوردار می شوند و مسیر دسترسی به محدوده زمین های زراعی راحت تر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه اجرای این پروژه چند منظور بوده و شالیکاران از مزیت های آن برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: مزایای طرح شامل احداث جاده دسترسی به طول یک هزار و 625 متر، احداث کانال های آبیاری به طول یک هزار و 810 متر و احداث کانال های زهکش به طول یک هزار و 395 متر است.

وی ایجاد کانال های آب با ابعاد کارشناسی شده و جلوگیری از اتلاف و هدررفت آب و احداث جاده دسترسی مناسب برای سهولت تردد ادوات کشاورزی و توسعه مکانیزاسیون، احداث زهکش های مناسب برای خروج آب آزاد و افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

گفتنی است شهرستان قائم شهر 8 هزار و 689 هکتار سطح زیر کشت برنج دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه