English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

۶۵ پروژه کشاورزی مازندران در هفته دولت به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 65 پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی کشاورزی مازندران به ارزش 121 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است.

65 پروژه کشاورزی مازندران در هفته دولت به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر با بیان اینکه هفته دولت امسال 65 پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی مازندران آماده بهره‌برداری است، اظهارداشت: با افتتاح این طرح‌ها برای 135 نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: 121 میلیارد و 430 میلیون تومان برای این بهره برداری از این پروژه‌ها هزینه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از 9 پروژه آبیاری نوین در 570 هکتار از مزارع و باغات استان خبر داد و افزود: هفت پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به مساحت 276 هکتار به مرحله بهره‌برداری رسیده تا کشاورزان از منافع این طرح ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه سه پروژه تجهیز و برقدار کردن چاه و ایستگاه پمپاژ  آماده بهره‌برداری است، بیان داشت: دو هزار و 85 متر انتقال آب با لوله در مزارع کشاورزی استان انجام و آماده بهره برداری خواهد بود.

شهیدی فر از مدرن سازی دو کارخانه شالیکوبی با ظرفیت پنج هزار و 120 تن در سال خبر داد و تصریح کرد: سالانه 13 هزار و 600 تن میوه و گوشت مرغ در 4 واحد بسته‌بندی و سورتینگ که آماده بهره برداری است، بسته بندی و درجه بندی می شود که این اقدام از هدررفت میوه و سایر محصولات کشاورزی در زمان تولید انبوه جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 72 هکتار از آببندان های استان مرمت و بازسازی شده است، عنوان داشت: یک هزار و 170 متر شن‌ریزی جاده بین مزارع، 4 متر پل بین مزارع و 35 کیلومتر رگلاژ جاده بین مزارع انجام شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: 9 پروژه لاینینگ کانال های انتقال آب به طول دو هزار متر بهره‌برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: هشت هکتار باغ در اراضی شیبدار استان احداث و سالانه 130 تن محصول در کارگاه عرقیات گیاهی که آماده افتتاح و بهره برداری است، فرآوری شده و روانه بازار مصرف خواهد شد.

شهیدی فر ادامه داد: 4 پروژه لایروبی قنات و کانال زهکش به طول 36 هزار و 500 متر در استان انجام شده و بهره برداری خواهد شد.

وی به طرح های گلخانه ای در استان هم اشاره کرد و گفت: 14 پروژه گلخانه سبزی و صیفی و پرورش گل های شاخه بریده و زینتی به مساحت 33 هزار مترمربع در هفته دولت امسال آماده افتتاح و بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: امسال به دلیل محدودیت های کرونایی و اوج گیری شیوع کروناویروس در استان، افتتاح پروژه ها را به صورت حضوری نخواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه