English

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی ۵۴ هکتاری شالیزارهای محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از بهره برداری طرح تجهیز و نوسازی 54 هکتار از شالیزارهای روستای برنج ده این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی 54 هکتاری شالیزارهای محمودآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد هادی زاده اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، پروژه تجهیز و نوسازی 54 هکتار از زمینهای شالیزاری برنج دِه شهرستان محمودآباد با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال افتتاح شد و بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  این پروژه 4 هزار و 477 متر جاده، 5 هزار و 687 متر کانال، 3 هزار و 397 متر زهکش احداث و به 134 قطعه منظم هندسی تبدیل شد، ادامه داد: تعداد مالکین این زمین ها 77 نفر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: هدف از اجرای این طرح، استفاده بهینه از ظرفیت آب و خاک، احداث و ساماندهی، آبیاری و زهکشی، آرایش مناسب هندسی، قطعه بندی و تسطیح اراضی، احداث جاده های دسترسی، تجمیع و یکپارچه سازی، امکان مکانیزه کردن کامل مزارع، ا فزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب و افزایش 30 درصدی راندمان آبیاری نسبت به روش سنتی را از اهداف اجرای این پروژه است.

وی درباره مزایای این طرح بیان داشت: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، موجب کاهش هزینه تولید، افزایش تولید محصول و درآمد کشاورزان، کاهش تغییر کاربری زمینهای شالیزاری شده و امکان کشت دوم و مکانیزه کردن مزارع از مرحله  کشت تا برداشت را فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه