English

مدیرکل دامپزشکی ایلام خبر داد؛

معرفی ۶۰۰ واحد عرضه کشتار غیرمجاز دام در استان

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: در تلاشیم با کمک رسانه ها خطرات مصرف دام غیرمجاز را برای مردم ایلام نهادینه کنیم.

معرفی ۶۰۰ واحد عرضه کشتار غیرمجاز دام در استان

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، یونس احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه میزان کشتار غیرمجاز دام در استان بسیار بالاست گفت: کشتار غیرمجاز دام به چالشی برای حوزه بهداشت تبدیل شده و براساس بررسی های صورت گرفته شیوع بیماری های کیستیک در ایلام ۹ تا ۱۱ برابر سایر استان های کشور است.

وی اضافه کرد: استفاده از گوشت دام‌هایی که به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند بیماری‌هایی از جمله سل و بروسلوز، سقط جنین، نازایی و... را به دنبال دارد.

احمدی از معرفی ۶۰۰ واحد عرضه کشتار غیرمجاز دام در استان به مراجع غذایی طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در تلاشیم با کمک رسانه ها خطرات مصرف دام غیرمجاز را برای مردم ایلام نهادینه کنیم.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر فعالیت های بسیار خوبی در زمینه صادرات دام، مرغ، شترمرغ و حتی خوراک دام در استان آغاز شده افزود: این امر می تواند درآمدهای مطلوبی را نصیب کشاورزان و دامداران کند.

معاون فنی و بهداشتی دامپزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: در شش ماهه اول سال بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار واکسیناسیون دام سبک و سنگین و بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن طیور جوجه ریزی گوشتی انجام شده است.

معاون دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: در شش ماهه اول سال بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار واکسیناسیون دام سبک و سنگین و بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن طیور جوجه ریزی گوشتی انجام شده است.

جم زاده ادامه داد: در حوزه تشخیص و درمان ۱۵ درمانگاه فعال، ۳ بیمارستان دامپزشکی، ۳۹ داروخانه و ۴ شرکت توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید  کرد: در این مدت ۱۸۱۳۸ آزمایش انجام شده که ۱۰۱۳۰ شامل بیماری های ویروسی ، انگلی و باکتریایی دام و طیور همچنین ۸۰۰۸ مورد فرآورده های دامی و خوراک بوده است.

جم زاده تصریح کرد: آزمایشگاه دامپزشکی استان جزء ۹ آزمایشگاه مرجع کشور است که آزمایش های مختلفی در آن صورت می گیرد.

وی گفت: ۲۹۹۵ رأس دام به کویت صادر شده که ۸ نفر مجوز صادرات دارند و برای هر نفر ۵۰۰ رأس و اتحادیه ۱۵۰۰ رأس می توانند صادر کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه