English

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد؛

دفتر مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه کاشان از راه اندازی دفتر مدیریت ارتباط با جامعه در معاونت پژوهشی و ارتباط علمی این دانشگاه خبر داد.

دفتر مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس کتابی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مدیریت ارتباط با صنعت پیشتر در این دانشگاه ایجاد شده اما به دلیل مشکلات جامعه و همچنین توانمندی این دانشگاه دفتر مدیریت ارتباط با جامعه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه کرسی نظریه پردازی در تمامی دانشگاه های کشور از سال ۹۶ تاکنون برگزار می شود، اظهار داشت: این کرسی ها در دانشگاه کاشان فعال نبود که با پیگیری ها و اقدامات انجام شده هم اکنون فعال و تاکنون هفت کرسی با حضور استادان و دانشجویان برگزار شده است.

پژوهشگران دانشگاه کاشان جزء ۲ درصد دانشمندان بین الملل

رئیس دانشگاه کاشان گفت: پژوهشگران دانشگاه کاشان جزء ۲ در سر دانشمندان بین المللی می باشند.

وی همچنین با بیان اینکه، در هفته جاری اسامی  دو درصد دانشمندان بین المللی اعلام شد،گفت: ۲۸ پژوهشگر (قریب به ۱۰ درصد) دانشگاه جز این لیست ۲% قرار دارند.

عباس کتابی افزود: این استادان از رشته های" مهندسی مکانیک، ریاضی، شیمی، مهندسی برق. فیزیک و سایر رشته های دانشگاه کاشان می باشد.

جذب ۳۷۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان ضمن اشاره  به جذب ۳۷۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه کاشان بیان کرد: کمبود خوابگاه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشگاه کاشان می باشد.

کتابی با اشاره به ایجاد دانشکده علوم مالی و مدیریت و کارآفرینی در دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه بر اساس نیازهای منطقه کاشان افتتاح و در مجموع ۱۲ دانشکده در این دانشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه افتتاح دانشکده  نوین و نرم در شورای دانشگاه به تصویب رسید، ابراز داشت: یکی از هدف های مهم این مجموعه بین المللی شدن دانشگاه بود که از سال ۹۵ لیست سیاه کشور عراق قرار گرفته که با تلاش های چندین ماهه این دانشگاه از لیست سیاه عراق خارج و ۳۷۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری عراقی جذب نمود.

کتابی افزود:کسب مجوز مرکز آزفا یا مرکز تدریس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان و مجوز راه‌اندازی آموزش  زبان چینی نیز در دستور کار واز سال آینده دانشجوی این رشته در دانشگاه کاشان جذب و پذیریش خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه در نظام رتبه بندی جدید که (هفته گذشته) تایمز این دانشگاه رتبه نخست را بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده که این افتخار بزرگی برای دانشگاه کاشان است.

وی ضمن اشاره به بدهی‌های سنگین دانشگاه کاشان تصریح کرد: برای اولین بار تخصیص بودجه به دانشگاه کاشان 105 درصد محقق شد و بودجه امسال نیز 40 درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به افزایش قیمت‌ها دانشگاه کاشان نیز با چالش‌هایی مواجه است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از چالش ‌های پیش رو ناامیدی و بی‌انگیزی میان جوانان است، تاکید کرد: به پیشنهاد یک خیر، 51 دانشجو ممتاز بورسیه شدند و ماهانه مبلغی به آنان پرداخت می‌شد و امسال به 114 دانشجو توسعه دادیم و این موجود خود باعث ایجاد امید و نشاط است.

وی با بیان اینکه از سال بعد دانشجوی بورس صنعت پذیرش می‌کنیم، افزود: این دانشجویان از مرحله مصاحبه عبر می‌کنند و پس از پذیرش از همان ابتدا حقوق می‌گیرند و پس از اتمام تحصیل نیز شغل آنان تضمین شده است.

کتابی با بیان اینکه چالش اصلی برای دانشگاه کاشان موضوع خوابگاه است، ابراز داشت: 15 بلوک خوابگاهی در دانشگاه کاشان وجود دارد و به منظور رفع دغدغه حوزه خوابگاه دانشجویان نیز پروژه‌هایی در دستور کار است.

راه اندازی پارک علم و فناوری

رئیس دانشگاه کاشان از استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: پیشتر (سال ۱۳۹۷) این پارک با مشارکت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی شده بود.

به گفته وی، با این اقدام دانشگاه کاشان با احتساب دانشگاه‌های علوم پزشکی دوازدهمین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که دارای پارک و علم و فناوری است.

کتابی، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان را از جمله اقدام‌های درحال پیگیری دانشگاه کاشان بیان و اضافه کرد: این مهم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌شود که البته این صندوق در کنار پارک علم و فناوری ۲ ابزار و ساختار مهم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه این منطقه بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: با استقلال پارک علم و فناوری کاشان نه تنها شمار شرکت‌های دانش بنیان در این پارک به دو برابر افزایش یافت بلکه زمان رسیدگی به درخواست‌ها نیز از نزدیک به ۶۰ روز به ۶ روز کاهش یافت و در حقیقت در یک دهم زمان درخواست‌ها بررسی و رسیدگی می‌شود.

این مقام مسئول فعال کردن هسته‌های علمی گردشگری در منطقه با حضور استادان برای تعامل با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ارتقای کیفی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از سطح فعال به سطح توانمندی، راه‌اندازی مدرسه اشتغال و عضویت دو عضو هیات علمی دانشگاه در شورای حفاظت از منابع آب کاشان را از جمله دیگر اقدام‌های یک ساله گذشته دانشگاه  کاشان بیان کرد .

۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۲۱۶ رشته

رئیس دانشگاه کاشان از حضور ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر در ۲۱۶ رشته گرایش دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند خبر داد و گفت: دانشگاه کاشان با ۳۱۰ نفر عضو هیات علمی دارای ۱۲ دانشکده چهار پژوهشکده، چهار پژوهشکده و چهار مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه