English

مدیرکل انتقال خون:

بیش از ۷۸ هزار واحد خون توسط مردم مازندران در ۷ ماهه امسال اهدا شد

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری 96 هزار و 124 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 78 هزار و 725 نفر با داشتن شرایط اهدا موفق به اهدای خون شدند.

بیش از 78 هزار واحد خون توسط مردم مازندران در 7 ماهه امسال اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر عبداله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون استان مازندران اظهار داشت: میزان اهدای خون در هفت ماهه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 8 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال 47 هزار و 314 واحد خون اهدایی  مربوط به اهداکنندگان مستمر‌، 23 هزار و 140 واحد مربوط به اهداکنندگان با سابقه و 8 هزار و 271 واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن در استان یک نیاز همیشگی و مستمر است و ذخایر خونی یک طول عمر مشخص و محدودی دارند، افزود: بیمارانی همچون تالاسمی، سرطانی و هموفیلی به صورت مستمر خون و فرآورده های خونی دریافت می کنند و در کنار آن افرادی که تحت عمل‌های جراحی قرار دارند و یا در سوانح و تصادفات جاده ای دچار آسیب جدی می شوند هم نیاز به خون پیدا می کنند.

وی بر حضور مستمر و منظم مردم سراسر استان در امر اهدای خون تأکید کرد و گفت: بانوان سالی 3 بار ( هر چهار ماه یک‌بار) و آقایان سالی 4 بار ( هر سه ماه یک‌بار) می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون مازندران اقدام به اهدای خون کنند.

محمدی فیروزجایی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همدلی مردم استان در اهدای خون بیان داشت: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O مثبت و منفی نیازمند هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه