English

تسریع در روند رسیدگی به اراضی تصرفی و کاهش حجم پرونده های قضایی

نشست تخصصی دادستان یزد با عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با موضوع روند رسیدگی به پرونده های قضایی اراضی دولتی و نیز مشکلات حقوقی راه و شهرسازی برگزار شد.

تسریع در روند رسیدگی به اراضی تصرفی و کاهش حجم پرونده های قضایی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در نشست تخصصی دادستان یزد با عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، با موضوع روند رسیدگی به پرونده های قضایی اراضی دولتی و نیز مشکلات حقوقی راه و شهرسازی، مورد بحث، بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان یزد، این دیدار با حضور مهندس خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد،  مالکی عضو هیئت مدیره و نظرخانی مدیرکل دفتر امورحقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین دکتر حداد زاده،  دادستان مرکز استان، دهقان معاون قضایی دادگستری و جعفری رئیس دادگستری شهرستان یزد برگزار شد.

حداد زاده پس از شنیدن مشکلات مطرح شده، توجه خاص دستگاه قضا را به حفظ حقوق بیت المال مهم دانست و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن بعنوان نماینده حاکمیت در جهت حفظ اراضی دولتی و دفاع موثر در احقاق حقوق دولت تلاش های خوبی را داشته است.

وی در همین خصوص خاطر نشان کرد با توجه به حجم بالای پرونده های در دستورکار قضا و هزینه های دادرسی باید این روند با یک ساز و کار قانونی منطبق با ضوابط قضایی تجدید نظر گردد.

این مقام قضایی از نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن خواست تا با یک برنامه منطبق بر قوانین جاری در جهت اصلاح این ساختار برنامه ریزی نمایند.

در ادامه این جلسه دکتر نظرخانی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادها با بیان برخی مشکلات در آرای قضایی و تحقق برنامه های این سازمان در حفظ اراضی دولتی از مسولین قضایی خواست تا با همراهی و حمایت نمایندگان حقوقی در جهت ماموریت همکاران حقوقی مساعدت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه