English

معاون گردشگری مازندران خبر داد؛

صدور مجوز گردشگری کشاورزی به باغداران انار بهشهر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از امکان صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای باغداران متقاضی انار بهشهر خبر داد.

صدور مجوز گردشگری کشاورزی به باغداران انار بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه افتتاح جشنواره انار بهشهر اظهار داشت: این جشنواره به‌منظور معرفی محصول انار که یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی شهرستان بهشهر است برنامه ریزی شده است که در یک دوره منظمی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه از مزیت‌های خوب یک جشنواره است که بتواند در تقویم جشنواره‌ای قرار گیرد، ادامه داد: برگزاری جشنواره انار اشرف در ایام و مکان خاص موجب آن شد که در لیست تقویم گردشگری کشور ثبت شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: جشنواره‌ای که امروز به همت دستگاه‌های اجرایی ذی ربط همچون گردشگری و کشاورزی در حال برگزاری است توانست آن ظرفیت لازم را در حوزه گردشگری کشاورزی به نمایش بگذارد.

وی در خصوص ویژگی خود جشنواره که به‌عنوان یک رویداد اتفاق می افتد، تصریح کرد: زمانی یک رویداد می‌تواند برای شهرستان و مکانی با عنوان محصول خاص ظرفیت به شمار آید که زمینه حفظ منابع شهرستان و معرفی آن محصول فراهم شود.

حسنی افزود: از زمانی که این جشنواره برگزار شد سطح زیر کشت انار در باغات بهشهر افزایش یافت و مردم از مزایا و ویژگی این محصول که برای حفظ سلامتی مؤثر است بهره‌مند شدند و این چیزی است که از زبان دارنندگان غرفه‌ها شنیده می‌شود.

وی مهمترین موضوعی که در حوزه گردشگری در بحث رویداد باید به آن توجه داشت برنامه ریزی بر مبنای تولید سفر عنوان کرد و بیان داشت: رویدادها می‌توانند موجب حضور گردشگران استانی و کشوری، فروش محصولات بدون واسطه‌گری و همچنین درآمدزایی برای دیگر صنوف شود که به نوعی موجب انتفاع تأسیسات گردشگری و جوامع محلی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با ابراز امیدواری که این برنامه‌ریزی سال‌های آینده با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری برای اجرای تورها در سطح استانی و کشوری صورت گیرد، خاطرنشان ساخت: امیدواریم شاهد این اتفاق خوب در حوزه رویداد گردشگری باشیم.

وی تعداد غرفه‌ها را 70 مورد اعلام کرد و گفت: در این جشنواره 6 استان کشور با محصولات متنوع شرکت کردند و محصولات خود را برای فروش به نمایش گذاشته‌اند.

حسنی گفت: خود محصول انار و فراورده‌های آن به‌عنوان این رویداد مهم به نمایش گذاشته شده می‌توان این حرکت را با همکاری جهاد کشاورزی به سمت گردشگری کشاورزی برد و باغدارانی که دارای باغات انار هستند مجوز بگیرند تا در فصل برداشت، گردشگران خود بتوانند انار بچینند.

جشنواره انار بهشهر که از یکم آبان ماه جاری افتتاح شده است تا ششم آبان ماه در غار هوتو بهشهر در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه