English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران:

رامسر می‌تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: رامسر با قابلیت‌های بی‌نظیر طبیعی جنگل، مزارع و باغات متعدد می‌تواند به مقصد گردشگری کشاورزی در مازندران تبدیل شود.

رامسر می‌تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی ایزدی با بیان اینکه امروزه در دنیای مدرن بهره‌برداری از جنگل‌ها و مزارع در حوزه گردشگری به عنوان یک زیرساخت مهم مورد توجه است، اظهار داشت: می‌توان با برنامه‌ریزی گسترده زمینه‌ای را فراهم کرد تا گردشگران ضمن حضور در مزارع از تجربه یک روز کار در مزرعه نیز بهره‌مند شوند.

وی، شهر نمونه گردشگری رامسر را دارای قابلیت‌های بسیار در گردشگری کشاورزی برشمرد و ادامه داد: وجود باغات و مزارع با تنوع بسیار می‌تواند عامل جذب حداکثری گردشگران علاقه‌مند به این نوع از جاذبه باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به این مطلب که حضور گردشگران در شهرستان رامسر باید با برنامه باشد و گردشگر از زمانی که رامسر را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند بتواند از این برنامه‌ریزی بهره‌مند شود، گفت: در حال حاضر فصل برداشت برنج است و گردشگر ضمن حضور در مزرعه می‌تواند یک روز در این فعالیت داوطلبانه شرکت کرده و یا در برداشت تمشک در مزرعه حضور پیدا کند و ضمن آشنایی با زراعت محصولات از حضور در مزرعه لذت ببرد.

وی تنوع باغات را در رامسر در خور توجه دانست و ضمن اشاره به باغات فندق در بالادست و محصولات باغی و زراعی و گیاهان دارویی شهرستان، تصریح کرد: هر مزرعه را می‌توان یک زیرساخت برای گردشگری دانست و همین امکانات نیز هم به جذب گردشگر و هم به ماندگاری گردشگران در رامسر کمک می‌کند.

ایزدی یادآور شد: رامسر بین شهرهای مازندران و حتی کشور بیشترین سرانه فضای سبز را دارد و باغ سی هکتاری رامسر به عنوان یک مزرعه گردشگری در قلب شهر قرار دارد، همانطور که گردشگران از زیبایی‌های این باغ تاریخی لذت می‌برند و مکانی برای تفریح و تفرج شناخته می‌شود، مزارع و باغات نیز می‌توانند با برنامه‌ریزی به مزرعه‌ گردشگری تبدیل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه