English

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد؛

کسب ۶ رتبه برتر صادرکنندگان نمونه کشور توسط شرکت‌های برتر اصفهانی / ایجاد بیش از۱۲ هزار اشتغال در استان اصفهان

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۶ شرکت برتر استان اصفهان موفق به دریافت تندیس صادرکننده نمونه کشور شدند.

کسب ۶ رتبه برتر صادرکنندگان نمونه کشور توسط شرکت‌های برتر 
اصفهانی / ایجاد بیش از۱۲ هزار اشتغال در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیرحسین کمیلی با اشاره به کسب ۶ رتبه برتر صادرکنندگان نمونه کشور توسط شرکت برتر استان اصفهان بیان کرد: با فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی در استان برای ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی گفت: طی یک سال گذشته هر هفته جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اصفهان برگزار شده است که در این راستا در شش ماهه ابتدای امسال 181 جلسه تخصصی برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: با اقدامات و فعالیت های خوبی که در ستاد تسهیل استان صورت گرفت خوشبختانه  ۶۴ واحد صنعتی راکد در استان اصفهان به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

این مقام مسئول افزود: در یک ‌سال گذشته  در استان اصفهان هزار و ۵۰۰ مجوز برای طرح‌های ایجادی و توسعه صادر شده است.

وی با اشاره به صدور هزار و ۳۰۳ مجوز صنعتی در استان طی یکسال گذشته گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۶۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان با اشتغال ۳۵ هزار و ۶۹۵ نفر است.

کمیلی ادامه داد: با صدور جواز بهره‌برداری ۵۹۱ کارخانه جدید در استان طی یک سال اخیر پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی برای حدود ۴۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: شاخص تولید شرکت‌های بورسی از خرداد تا شهریور امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال به ترتیب ۲.۵، ۵.۸، ۶.۷ و ۶.۵ درصد رشد داشته است.

کمیلی با بیان اینکه بیشتر تولیدات صنعتی در پنج‌ماهه امسال رشد داشته است، اضافه کرد: در این راستا تولید تراکتور۵۳ درصد رشد و تولید خودروی کامل ۲۸۸ درصد رشد داشته و تنها در سال جاری تولید روغن خوراکی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۲ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در نیمه دوم امسال در کشور گفت: با اجرای پروژه تأمین ۱۴ هزار مگاوات برق مورد نیاز بخش تولید و شیرین‌سازی آب دریا  بخش زیادی از تنش‌های اقتصادی برطرف می شود.

این مقام مسئول در خصوص فضای کسب و کار در استان توضیح داد: شاخص بهبود فضای کسب و کار در استان اصفهان ۲۰ بوده که در حال حاضر به کمتر از پنج رسیده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته هفت هزار و ۸۶۹ مجوز اکتشاف معدنی صادر و همچنین در این مدت ۶۳ مجوز کشف و ۳۱ گواهی کشف معدن در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اعزام هیئت تجاری اصفهان به روسیه در راستای تاکید معاون وزیر امورخارجه به استفاده حداکثری اصفهان از بازار روسیه برنامه ریزی شده است، گفت: طی یک ماه آینده هیئت ۱۲۰ نفره از روسیه به ایران و بخشی از آنها به اصفهان سفر می کنند.

کمیلی در ارتباط با صادرات نیز افزود: در سال گذشته حجم صادرات به کشور روسیه ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که با اقدامات انجام شده امسال حجم صادرات به روسیه افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی فعالیت فعالان اقتصادی با جدیت در وزارت صمت دنبال می‌شود، بیان کرد: تمام فعالیت‌های فعالان اقتصادی باید در سامانه جامع تجارت ثبت و شناسه کالا باید بر روی کالاهای تولیدی درج شود.

 مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص برگزاری روز صنعت و معدن در اصفهان بیان داشت:برنامه اجلاس صنعت و معدن  در روز چهارشنبه چهارم آبان ماه با حضور معاون صنایع وزارت صمت، رئیس ستاد تسهیل کل کشور و مسئولین استانی و با حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی استان برگزار می شود.

کمیلی در ارتباط با برنامه های روز صنعت و معدن در استان گفت: همچنین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه در گلپایگان  کلنگ زنی کارخانه سرم سازی و پس از آن در کاشان ۲ افتتاحیه و نشست با صنعتگران ، افتتاح نمایشگاه برق و الکترونیک و بازدید و نشست از شرکت پلی اکریل را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

 اعزام هیئت تجاری اصفهان به روسیه درآبان / اصفهان پیشگام برقراری تعامل استانی با روسیه        

  شرکت های برتر استان اصفهان در جمع صادرکنندگان نمونه ملی         

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه