English

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

۲۵ درصد سهم اشتغال کشور مربوط به جامعه ایثارگری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 25 درصد سهم اشتغال کشور مربوط به جامعه ایثارگری است که بر طبق نوع رشته و مهارت باید معرفی شوند اما عملاً کاری برایشان انجام نمی‌شود در حالی که این فرآیند دو الی سه سال طول می‌کشد.

25 درصد سهم اشتغال کشور مربوط به جامعه ایثارگری است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جمع رؤسای ادارات حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا‌، اظهار داشت: گاهی حضور مسئولان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی کمک‌ کننده خواهد بود و از این رو استفاده از ظرفیت و تجربیات این عزیزان و ایجاد ارتباط مؤثر بین مدیر و رؤسای هر دستگاه مشکلات را به حداقل می‌رساند.

وی با اشاره به وجود تعدد قوانین در حوزه ایثارگران ادامه داد: در کنار این مشکل تناقض‌های زیادی در قوانین و مقررات مشاهده می شود که معضل بزرگی است، ما هزار و 882 قانون در حوزه ایثارگران داریم که این قوانین نه تنها باری از این جامعه بر نمی دارد بلکه اضافه می کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 40درصد از سهمیه دانشگاه‌ها متعلق به جامعه ایثارگری است اما در بالاترین امتیاز تاکنون اعضای این جامعه تنها 3.4 درصد توانستند از این سهمیه استفاده کنند به این صورت که 70 تا 80 درصد نمره علمی باید توسط فرزندان جامعه ایثارگری کسب شود و گاهی هم سهمیه مازادی در نظر گرفته می شود، ما 21 سهمیه در دانشگاههای دولتی نیز داریم.

وی با اشاره به ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در طول دفاع مقدس، عنوان داشت: امروز همه بدهکاریم، سؤال اینجاست که در ارتباط با بند لام تبصره 9 که بحث جذب یک درصد از اعتبار تخصیص داده شده به دستگاه‌های اجرایی است چقدر توانستیم موفق باشیم؟ با وجود پیگیری‌ها در جلسه شورای عالی ترویج و ابلاغ بیش از چهار نامه با امضای شخص استاندار، هنوز توفیقی در روند حاصل نشد.

کهنسال با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای عمیق موجود در دستگاه‌های اجرایی برای جامعه ایثارگری تصریح کرد: سطح پاسخگویی باید از بنیاد شهید خارج شده و بین دستگاه‌های اجرایی پخش شود، بنیاد در زمینه پاسخگویی متصدی نیست و در هر بخش به نهاد خاص خودش مربوط است.

وی با بیان اینکه وجود قوانین معطل مانده امروز بر علیه جامعه ایثارگری استفاده می شود، بیان داشت: ما نیاز به ورود در این بحث و برنامه‌ریزی داریم، خلاء کادرسازی در بنیاد احساس می شود از این رو دعوت از عزیزانی که در دستگاه‌های اجرایی مسئولیت حقوقی دارند هدف ماست.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خواستار هم‌افزایی شد و گفت: باید کارها را با نگاه جمع سپاری در پیش بگیریم، راهبری و مدیریت برای رفع مسائل حوزه ایثارگری با وجود و عدم تنوع قشری در حوزه رفع مشکلات باید در دستور کار باشد.

وی تأکید کرد: اگر ظرفیت عظیم مدیران و رؤسایی که دل در گرو فرهنگ ایثار و شهادت دارند به‌ کار گرفته شود شاهد جهش خواهیم بود.

این مسئول ابراز داشت: ما نیازمند پایگاه سازی برای اجرای قوانین و مقررات برای خودمان هستیم، البته در بحث تبدیل وضعیت استخدامی 70درصد اهداف محقق شد اما باید تلاش کرد، 25 درصد سهم اشتغال کشور مربوط به جامعه ایثارگری است که بر طبق نوع رشته و مهارت باید معرفی شوند اما عملاً کاری برایشان انجام نمی‌شود در حالی که این فرآیند دو الی سه سال طول می‌کشد.

وی خطاب به حاضرین گفت: امروز به سوی شما دست نیاز دراز می‌کنیم تا حق واقعی به حقدار برسد، بررسی شکایات نشان می دهد بخشی از مشکلات به دلیل عدم آگاهی بخشی است که در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی با کانون وکلا، حوزه دادگستری و غیره امضا شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اطاله دادرسی در دیوان محاسبات در برخی موارد، خواستار همکاری و ارتباط معنادار با رؤسای ادارات حقوقی شد و افزود: بسیاری از مسائل حل شدنی است اما علم آن نزد شماست، ما امروز با توجه به پیچیدگی‌ هایی که در حوزه قوانین حقوقی وجود دارد نیاز به تفسیر داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه