English

رئیس میراث فرهنگی کاشان:

روستاها منبع و مولد اصلی حیاط کشور هستند

رئیس میراث فرهنگی کاشان گفت: روستاهامنبع و مولد اصلی حیاط در کشور هستند.

روستاها منبع و مولد اصلی حیاط کشور هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانائی نیا در حاشیه  همایش نخستین باز نمایی هویت روستایی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مسئولین کشوری و استانی و شهرستان در روستای پنداس بیان کرد: مسئولین در این روستا حضور پیدا کردند تا به ایران زمین این پیام منتقل کنند که روستاهامنبع و مولد اصلی حیاط در کشور هستند.

وی عنوان کرد: بایستی این همایش را نقطه آغاز  برای فعالیت ها و رسالت های میراث فرهنگی و همه ارگان ها و دستگاهای که مستقیم و غیر مستقیم در مبحث توسعه پایدار دخیل هستند بدانیم .

این مقام مسئول گفت: میراث فرهنگی با در کنار  قرار گرفتن  جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن می تواند نقش آفرینی در روستاها را قوی تر کند و حامل پیام های ارزشمندی برای گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی  حوزه های تاریخی و مباحثی از این قبیل باشد.

روستاها قلب تپنده اقتصاد شهر و  کشور

دانایی در ادامه سخنان خودگفت:هدف از برگزاری این همایش رساندن این پیام بزرگ و مهم برای روستاییان، شهرستان کاشان است که روستاها قلب تپنده اقتصاد شهر و کشور هستند و امید است با نگاهی که دولت به میراث دارد داشته های مناطق مختلف دیده و برنامه ریزی و به سمتی حرکت کنیم که نفت به عنوان یک منبع درآمدی در مقیاس های پایانی برنامه ریزی کلان و خرد کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: دور هم جمع شدن  ما در این قلعه ارزشمند این پیام ارزشمند را همراه دارد که اگر با برنامه ریزی  که بر مبنای یک توسعه پایدار است این قابلیت وجود دارد گردشگر داخلی و خارجی به قصد دیدن روستای تاریخی پنداس بیایند و این روستا می تواند منشاء اقتصاد و صادرات فرهنگی باشد.

معماری آخرین نقطه جوشش تبلور یک جامعه

 رئیس میراث ضمن خطاب به روستاییان و اهالی پنداس گفت:  همه ما به این موضوع  اعتقاد داریم و در جریان هستیم مثلثی  برای توسعه پایدار  وجود دارد که در راس این مثلث مباحث و داشته های فرهنگی است در کنار این داشته ها فرهنگی ، داشته های اجتماعی است.

این مقام مسئول هم چنین عنوان کرد: فصل آخر این داشته ها داشته های تاریخی و معماریست و به تعبیری معماری و تاریخ به منحصره ظهور نمی رسد مگر اینکه  جامعه ای در حوزه های فرهنگی و اجتماعی قابلیت های لازم پیدا کند.

وی ادامه داد:معماری آخرین نقطه جوشش  تبلور به جامعه است و در این قلعه زیبا این ویژگی قابل رویت و مصداق های بارزی از شاخصه های فرهنگی و اجتماعی  و معیشت وابسته به آن را ملاحظه و تجربه  کردید که بخش بسیار کوچکی از قابلیت های  مناطق روستایی است .

دانائی نیا ضمن خطاب به مسئولین گفت:اگر مسئولین ما با سرعت برنامه ریزی کنند اهالی روستا ظرفیت و قدرت دارند که اقتصاد شهر نیز توسط روستا تامین شود چرا که در طول تاریخ ثابت شده در زمانی ۷۰ الی ۸۰ درصد جمعیت ایران جمعیت روستایی بود.

رئیس میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه جمعیت روستایی یک جمعیت مولد اقتصاد ،اجتماع و مولد تاریخ و هویت و امید است، بیان داشت: امیدوارم بستری که فراهم شده نوید بخش و نقطه آغازی باشد برای اتفاقات خوبی که در پنداس های منطقه کاشان قرار است رقم بخورد.

بیشتر بخوانید:

متصل شدن هزار روستا به شبکه پایدار و اینترنت پر سرعت

میراث کاشان (1)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه