English

استاندار فارس:

اشتغال و مسکن دو اولویت اصلی روستائیان و عشایر است

استاندار فارس، اشتغال و مسکن را دو اولویت اصلی روستائیان و عشایر دانست و گفت: این دو گروه از اقشار مولد و زحمتکش جامعه هستند و کشور وابسته به فعالیت های آنها است اما حقوقشان را به اندازه شایستگی و آنگونه که باید نتوانسته ایم ادا کنیم.

اشتغال و مسکن دو اولویت اصلی روستائیان و عشایر است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه، در همایش روز روستا و عشایر در شیراز افزود: سیاست کلی نظام آنچه که منطبق با قانون اساسی، فرمایشان امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب، اسناد بالا دستی و همچنین برگرفته از اعتقادات دینی ما است توجه به روستائیان و عشایر است.

استاندار فارس رویکرد حاکمیت نظام و دولت سیزدهم را توجه به روستاها و عشایر دانست و از توجه جدی تر به این اقشار زحمت کش خبر داد و افزود: توجه کردن و ارائه خدمات به روستائیان و عشایر با شعار محقق نمی شود بلکه باید در عمل ثابت کنیم که به آنها توجه کرده ایم.

ایمانیه گفت: باید با برنامه ریزی مشخص شده به رفع مشکلات روستائیان و عشایر استان بپردازیم و بر همین اساس مقرر شد که روستاهای استان به ۱۰ قسمت تقسیم شود و مواردی که بیشترین نیاز روستائیان است در اولویت توجه قرار گیرند.
وی، اشتغال و مسکن را دو اولویت اصلی مورد نیاز روستائیان و عشایر دانست و بیان کرد: اگر حتی بتوانیم آب، برق و گاز روستاها را تامین کنیم و برای آنها راه بسازیم اما در ایجاد اشتغال و مسکن موفق نباشیم نمی توانیم روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها کنیم و آنها قطعا دست به مهاجرت خواهند زد.
استاندار فارس افزود: در بحث اشتغال با توجه به خشکسالی سال های اخیر باید در کنار کشاورزی و دامداری به ایجاد شغل های دیگری همچون صنایع دستی در روستاها نیز توجه کنیم تا اگر خشکسالی تداوم داشت روستائیان بتواند امرا معاش آبرومندانه ای داشته باشند.
ایمانیه با اشاره بر اینکه امید داریم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بحث اختصاص زمین در روستاها به روستائیان برای ساخت مسکن حل و فصل شود اظهار داشت: اگر از یک سو روستائیان را تشویق به ماندن در روستا، ازدواج و فرزندآوری کنیم باید در مقابل در فراهم کردن شرایط و تامین زمین برای ساخت مسکن آنها نیز بکوشیم.
وی افزود: وی، همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست که با ایجاد واحدها و بخش هایی مختص به روستاها و عشایر، مباحث مرتبط با آنها را در تمامی حوزه ها به شکل ویژه دنبال کنند و همچنین ترتیبی اتخاذ کنند که در بودجه سالانه سهم روستاها و عشایر از اعتبارات استان نیز مشخص شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه