English

طی آئینی به صورت ویدئوکنفرانسی؛

بهره برداری از یازده باب مدرسه برکت در هرمزگان

طی آئینی به صورت ویدئوکنفرانسی از یازده مدرسه برکت در استان در قالب ۲۹ کلاس بازیربنای سه هزار و ۳۵۷ مترمربع برگزار شد.

بهره برداری از یازده باب مدرسه برکت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طی آئینی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، وزیر آموزش و پرورش، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولان آئین بهره برداری از یازده مدرسه برکت در استان در قالب ۲۹ کلاس بازیربنای سه هزار و ۳۵۷ مترمربع برگزار شد.

رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در این آیین اظهار کرد: این مدارس با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان احداث شده است.

وی با بیان اینکه ارتقا شاخص های توسعه انسانی خصوصا در حوزه های مناطق محروم بسیار چشمگیر است، افزود: افتتاح یازده مدرسه در قالب ۲۹ کلاس در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی استان هرمزگان برگ زرینی از افتخارات بنیاد برکت خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد و گفت: انشاالله با استمرارهمکاری بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس شاهد افتخارات چشمگیر در استان باشیم.

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در سه حوزه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و امدادی و زیربنایی فعالیت می‌کند.

وی افزود: ۷۵ درصد از فعالیت های ستاد به فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی اختصاص می‌یابد و ۲۵درصد باقی مانده صرف فعالیت‌های امدادی و زیربنایی می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه ۱۸۲ هزار طرح اقتصادی را اجرا کرده‌ایم که از این عدد ۱۷۱هزار طرح در بنیاد برکت رخ داده است، در ادامه گفت: مجموعا ۱۵۹هزار میلیارد در حوزه‌های اقتصادی سامان داده‌ایم که نتیجه آن یک میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی بود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز با تشکر از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی در مواقع سیل و زلزله و درمان بیماران لاعلاج خدمات بسیاری ارائه میکند و خداوند به ستاد اجرایی منت نهاده در خدمت‌رسانی به مردم ثابت قدم باشد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: یکی از برکات ستاد اجرایی به قله رساندن سلامت کشور با واکسیناسیون بود که بازگشایی حضوری مدارس مرهون این تلاش ستاد اجرایی فرمان امام است.

مدرسه+برکت

وی با اشاره به کمبود مدرسه به دلیل فرسودگی و مسائل مهاجرتی و فرهنگی تصریح کرد: آموزش و پرورش جز با کمک مجموعه‌هایی چون ستاد اجرایی فرمان امام نمی‌تواند اداره شود و از ۲۷۰۰ مدرسه‌ای که تعهدشده ۱۷۰۰ مدرسه محقق شده است و تشکر می‌کنیم.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت در سال جاری ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید با ۱۰۰۰ کلاس درس را با اولویت جایگزینی با مدارس کانکسی در دستور کار دارد و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

ترکمانه بیان داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۵۰ روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارند و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است؛ امروز به صورت همزمان در سراسر کشور تعداد ۱۵۰ مدرسه برکت به بهره برداری رسید و بنیاد برکت در استان هرمزگان در حال حاضر ۲۳ پروژه مدرسه سازی در دست اجرا دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه