English

برگزاری نشست نخبگان و صاحب نظران استان یزد با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

نشست نخبگان و صاحب نظران استان یزد با حضور میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و رییس سازمان ملی بهره وری ایران در استانداری یزد برگزار شد.

برگزاری نشست نخبگان و صاحب نظران استان یزد با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست نخبگان و صاحب نظران استان یزد با حضور فاطمی استاندار یزد، میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و پیشوایی رییس سازمان ملی بهره وری ایران در محل استانداری یزد برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این نشست تاکید کرد: نیازمند مدلی برای استفاده از نظرات مردم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی دولت هستیم.

پیشوایی رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان کرد: ایران از لحاظ تولید علم که با تعداد مقالات شناخته می شود در دنیا رتبه ۱۶ را داراست ولی در شاخص نوآوری جهانی طبق گزارش سال جاری رتبه ایران ۵۳ است و این نشان می دهد بین دانایی و اجرای آن فاصله زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه حاصل نوآوری، بهره وری است، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اولین بند مربوط به حوزه علم  و فناوری است و این نشان از اهمیت این موضوع در نگاه رهبر انقلاب است.

پیشوایی خبر داد: طی تفاهم نامه ای دانشگاه یزد به عنوان معین کمیته بهره وری استان تعیین شده است.

لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: بخشی از مسائلی که با آن مواجه می شویم این است که در مجلس قانونی تصویب می شود و ما موظف به اجرا هستیم در حالی که نسبت دموکراسی و بروکراسی برابر نیست به طور مثال در رتبه بندی معلمان که نیازمند سنجش صلاحیت معلمان است ۸۵۰ هزار نفر را باید رتبه بندی کنیم که نیازمند زمان است.

گفتنی است در این نشست برخی از نخبگان استان به ارائه مشکلات و دغدغه ها پرداختند که موضوعات‌ مطرح شده شامل ضعف در استقرار نظام  اداری و مدیران کارآمد و جهادی،  کمبود انگیزه کارکنان دولت، لزوم تحول در نظام نگهداشت نخبگان، نظام جذب و یا انتقال نخبگان در ادارات همچنین صدور مجوز ها و تفویض اختیارات، تعطیلی پنجشنبه ها، بورسیه ۵۷۱ دانشجو در صنایع که فاز اول آن با همراهی دانشگاه یزد برای اولین بار در کشور اجرایی شد همچنین مشکل جذب نخبگان یزدی در ادارات خارج از استان، درخواست جهاد دانشگاهی برای به کارگیری نخبگان، نبود مجوز برای جایگزینی نیروهای بازنشسته آتش نشانی‌ همچنین عدم خلاقیت و نشاط کارمندان، فقدان دوره های ضمن خدمت برای کارمندان، فقدان اجرای روانشناسی ساختمان در ادارات دولتی، لزوم

جدایی حقوق و مزایای بخش حراست از ادارات،

آسبب زا بودن تنوع قرارداد در یک سیستم اداری و چالش اداری و استخدامی در شهرداری ها می باشد.

در این نشست به نقش منابع انسانی در توسعه و نقص اختیارات استان در مدیریت منابع انسانی، اشاره و بیان شد: چشم انداز هایی که ترسیم می شود نیازمند وجود نیروی با انگیزه و متخصص است  لذا فقدان اختیارات استان در مدیریت منابع انسانی مانند ساختار و پست های سازمانی آسیب زا است.

همچنین به رتبه برتر استان در شاخص فناوری ارتباطات و اطلاعات اشاره شد و اینکه راهبری دولت الکترونیک نیازمند پست های اداری متناسب با آن است  و پیشنهاد شد سازمان اداری و استخدامی در بازنگری پست های مربوط اقدام کند.

در پایان این نشست رییس مجمع جوانان یزد بخشی از نارضایتی های مردم را مربوط به نظام اداری ناکارآمد دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه