English

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی خبرداد؛

موافقت نمایندگان مجلس با کاهش نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه و قطعات

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با لایحه الحاق یک جزء به بند(هـ) تبصره(۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به منظور کاهش نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه و قطعات موافقت کردند.

موافقت نمایندگان مجلس با کاهش نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه و قطعات

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اکبر بسطامی گفت: نمایندگان مجلس با 185 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده لایحه الحاق یک جزء به بند(هـ) تبصره(7) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور موافقت کردند.

علی‌اکبر بسطامی اظهار داشت: موافقت مجلس با لایحه دولت برای کاهش حقوق گمرکی از ۴ به یک درصد با هدف کمک به تولید کننده‌ها و کاهش هزینه‌های مردم برای کالاهای وارداتی بوده است.

بسطامی با اشاره به موافقت دولت با مصوبه مجلس تصریح کرد: به جهت بالا بودن حق گمرکات و وجود ابهامات قانونی، اجناس بسیاری از تولید کنندگان وصنعتگران در گمرکات کشور معطل مانده بود و بنا به درخواست بسیاری از واردکنندگان و عزم جدی مجلس یازدهم، این قانون تصویب شد.

متن گزارش به شرح زیر است:

ماده‌واحده- متن زیر به عنوان جزء(3) به بند(هـ) تبصره(7) الحاق می‌شود:

3- از تاریخ ابلاغ این قانون، نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزاء، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات، به یک درصد (1 %) تقلیل می‌یابد. دولت مجاز است معادل مبلغ ناشی از کاهش منابع حاصل از حقوق ورودی، علاوه بر مجوزهای دریافتی در این قانون، نسبت به فروش اوراق مالی تا سقف دویست و هشتاد هزار میلیارد (280.000.000.000.000) ریال اقدام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی