English

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست با رییس جمهور:

خواستار برقراری مجدد حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده هستیم

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام بیان کرد: خواستار برقراری مجدد حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده هستیم.

خواستار برقراری مجدد حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده هستیم

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اکبر بسطامی در این نشست بر تکمیل المان‌های شهدا در سطح شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: با آغاز فعالیت دولت انقلابی سیزدهم و نیروهای جهادی و انقلابی، می‌توانیم برخی از مشکلات فرهنگی جامعه را با هم‌فکری خانواده شهدا و ایثارگران برطرف کنیم.

بسطامی با اشاره به این که شش استان مرزی کشور در جنگ تحمیلی هدف بمباران و موشک باران رژیم بعث بودند، گفت: برقراری حق مناطق جنگی در احکام کارکنان این استان های جنگ زده، کمترین کاری است تا قدردان ایثارگری و رشادت آنها در زمان جنگ باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام، دبیر اول فراکسیون ایثارگران و نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: تمامی مسئولان و کارگزاران قوای سه‌گانه باید مراقب باشند با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی، معیشت بخش عظیمی از جامعه را تحت تاثیر قرار ندهند و بدون بررسی تمام جوانب مسائل، زندگی اقشار حقوق‌بگیر را به سمت متلاشی شدن سوق ندهند و سبب بروز نارضایتی های اجتماعی نشوند.

عضو منتخب مجلس یازدهم در شورای‌عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور تصریح کرد: وزارتخانه‌ها به عنوان مجموعه مادر با ارائه دستورالعمل‌های مناسب نسبت به اجرای برنامه‌های متناسب با ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در زیر مجموعه‌های خود اهتمام لازم را داشته باشند.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با اشاره به حماسه عظیم کنگره اخیر اربعین و هم‌چنین جایگاه ویژه مردم ایلام در تاریخ انقلاب، تصریح کرد: استان ایلام که امروز به عنوان شاهراه اربعین پذیرای خیل میلیونی زائرین عتبات عالیات است، مردم آن نیز در دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از کیان، آب و خاک کشور انجام وظیفه کردند و اکنون لازم است به عنوان منطقه جنگی از مزایای مندرج در قوانین موضوعه کشور به بهترین نحو بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مرز بین‌المللی با کشور عراق، منابع عظیم نفت، گاز، کشاورزی و هم‌چنین مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایلام لزوم توجه ویژه به استان ثروتمند اما محروم ایلام را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

گفتنی است در این دیدار بسطامی در نامه‌ای به آیت‌الله رییسی، مهم‌ترین مطالبات، مسائل و مشکلات حوزه ایثار، شهادت و هم‌چنین اجرای سایر قوانین در حوزه ایثارگران را مطرح نمود که ضمن دستورات لازم در خصوص رسیدگی ویژه به موارد مطرح شده توسط نماینده ایلام با تأکید بر اجرای دقیق و کامل قوانین مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران در تمامی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: مشکلات احتمالی در اجرای قانون نباید مانع از اجرای آن باشد بلکه باید با رفع موانع موجود، قانون اجرا و از هدر رفت زحمات جلوگیری ‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه