English

رشد ۷ درصدی صادرات مرزهای کرمانشاه طی ۶ ماه اول سال جاری

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی مدت ۶ ماهه سال جاری صادرات استان نسبت به شش ماهه سال گذشته از نظر ارزشی هفت درصد و از نظر وزن دو درصد رشد داشته است.

رشد ۷ درصدی صادرات مرزهای کرمانشاه طی ۶ ماه اول سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، ناظر گمرکات استان کرمانشاه با تأکید براینکه در ۶ ماهه امسال صادرات 1.3 میلیارد دلاری از مرزهای کرمانشاه صورت گرفته است، ابراز داشت: صادرات یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در نیمه اول امسال بیانگر روند افزایشی صادرات استان در نیمه اول امسال در مرزهای کرمانشاه است.

بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه بیشترین صادرات صورت گرفته در این مدت از طریق گمرک خسروی بوده، ادامه داد: در نیمه اول امسال بیش از ۴۱۰ میلیون دلار کالا با وزن نزدیک به یک میلیون تن از گمرک خسروی صادر شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه اضافه کرد: بعد از خسروی، به ترتیب گمرکات پرویزخان و سومار بیشترین میزان صادرات را داشتند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی در این مدت را شامل میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و... علام کرد.

رحمانی‌پور اشاره‌ای هم به واردات کالا از گمرکات استان در نیمه اول امسال داشت و با بیان اینکه در این مدت ۳۳ میلیون و ۸۵۸ هزار دلار کالا با وزرن بیش از پنج هزار تن از طریق گمرکات استان وارد کشور شده، افزود: میزان واردات از نظر ارزشی دو درصد و از نظر وزنی ۵۷ درصد کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی در این مدت شامل آلیاژ آلومینیوم و تجهیزات خط تولید بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه