English

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اعلام کرد؛

عضویت بیش از ۸ هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از عضویت بیش از ۸ هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبرداد و از تلاش این مجموعه برای افزایش کتابخانه‌هایی با محوریت مادر و کودک در شهرهای گیلان خبر داد.

عضویت بیش از ۸ هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، یاسر تقوی ضمن تبریک فراسیدن هفته کودک ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های این مجموعه در حوزه تامین زیرساخت ها و منابع کتابخانه ای برای قشر کودک و توجه به مقوله والدین کتابخوان در خصوص فعالیت های آتی این مجموعه مواردی مطرح کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اهمیت توجه به قشر کودک و نوجوان در پرورش ذهنی ایشان برای پرداختن به امر مهم مطالعه و کتابخوانی، کتابخانه های عمومی را یکی از مجموعه های مهم برای ایجاد زیرساخت های تخصصی در امر مطالعه دانست و رسالت کتابخانه های عمومی در موضوع ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد علاقمندی کودکان به امر مهم خواندن را یادآور شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی

تقوی با بیان اینکه کودکان از هر فرصتی برای بازی و سرگرمی های کودکانه بهره می برند، تلفیق بازی در کنار آموزش مهارت های یادگیری و کتابخوانی را از جمله فعالیت های کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

کودک کتابخوان را پرورش یافته خانواده کتابخوان است

تقوی کودک کتابخوان را پرورش یافته خانواده کتابخوان عنوان کرد و با بیان اینکه رشد آگاهی های فردی و اجتماعی کودکان بدون کمک والدین، مربیان و نقش آفرینی مراکز فرهنگی نظیر کتابخانه های عمومی را ناممکن است، ضرورت شناخت والدین بویژه مادران از فعالیت های متنوع کتابخانه های عمومی را یادآور شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به اهمیت مقوله شناخت و انتخاب کتاب مناسب توسط کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کودک به تنهایی قادر به انتخاب مطالب مفید جهت مطالعه نیست، ایجاد علاقمندی در کودک برای مطالعه و در نهایت تداوم این علاقه را از کارکردهای اصلی کتابخانه ها با حضور و نقش آفرینی کتابداران متخصص برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی

 گیلان پیشتاز ایجاد کتابخانه های تخصصی مادر و کودک

تقوی در ادامه به وجود ۸۵ باب کتابخانه عمومی در استان گیلان نیز اشاره کرد و با اذعان به تجهیز همه کتابخانه ها به بخش های کودک از وجود۳ باب کتابخانه تخصصی مادر و کودک استان در شهرهای رشت، صومعه سرا و شفت و همچنین کتابخانه مدرسه ای در شهر بندر انزلی با اجرای برنامه های خلاقانه ویژه کودکان و مادران خبرداد.

عضویت بیش از ۸ هزار کودک گیلانی در کتابخانه های عمومی

وی همچنین از عضویت بیش از ۸ هزار کودک گیلانی در کتابخانه های عمومی گیلان خبرداد و از تلاش این مجموعه برای افزایش کتابخانه های عمومی ویژه مادر و کودک در دیگر شهرهای استان سخن گفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اجرای برنامه هایی چون قصه و داستان خوانی، خوانش متون کهن (شاهنامه، منطق الطیر و کلیله و دمنه و ...)، برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی مانند اوریگامی، نقاشی، خطاطی، داستان نویسی، قرائت قرآن مجید و آموزش فعالی های محیط زیستی را از جمله برنامه های هفتگی کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی

تقوی نمایشنامه خوانی و نمایش خلاق، اجرای طرح ملی باهم بخوانیم، برگزاری مسابقات و پویش های متعدد کتابخوانی و میزبانی کتابخانه های عمومی از دانش آموزان و علاقمندان به کتاب را از دیگر برنامه های این مراکز فرهنگی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان عنوان کرد.

وی همچنین به کسب عناوین ملی و استانی توسط اعضای کودک کتابخانه های عمومی گیلان نیز اشاره کرد و موفقیت در جشنواره کتابخوانی رضوی، شاهنامه خوانی، داستان نویسی، طرح ملی پوپک دانا و دیگر عرصه های کتابخوانی را از افتخارات کتابخانه ها برشمرد.

این مقام مسئول در پایان صحبت های خود ضمن تبریک مجدد هفته کودک به همه آینه سازان ایران اسلامی از عضویت رایگان و نیم بهای کودکان زیر ۷ و ۱۲ سال در همه کتابخانه های عمومی گیلان خبرداد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی

  تقوی با دعوت از والدین بویژه مادارن برای حضور و بازدید از کتابخانه های عمومی سراسر گیلان از امادگی کتابداران برای میزبانی مناسب از کودکان در این بخش ها سخن گفت.

گفتنی است استان گیلان از استان های برتر در شاخص تعداد کتابخانه های عمومی ویژه مادر و کودک با تعداد ۳ کتابخانه ویژه و یک باب کتابخانه مدرسه ای در کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه