English

مدیرکل پست استان اصفهان خبر داد؛

ورود بیش از ۸ میلیون مرسوله تا پایان شهریور به استان اصفهان

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: تا پایان شهریور سال جاری ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار فقره مرسوله وارد استان شده است.

ورود بیش از ۸ میلیون مرسوله تا پایان شهریور به استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حمید باقری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی پست با اشاره باینکه به‌طور متوسط روزانه ۴۶ هزار فقره مرسوله وارد و ۳۹ هزار فقره مرسوله از استان خارج می‌شود، بیان کرد: تا پایان شهریور سال جاری ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار فقره مرسوله وارد استان و ۷ میلیون و ۱۳۸ هزار فقره مرسوله از استان خارج شده است.

وی افزود: در شش ماه سال جاری ۲۸۵۱ بسته و امانت از استان اصفهان به سایر کشورها صادر و ۴۶۰۹ بسته از سایر کشورها وارد استان شده  است که استرالیا و کانادا بیشترین مرسولات وارده و صادره به اصفهان را دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته خدمات پست مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور، توزیع کالابرگ، توزیع کارت سوخت و … بود، گفت: در حال حاضر خدمات پست توسعه‌یافته است به طوریکه از فروردین ۹۹ تا سال گذشته حدود ۱۳۶ شغل در پست استان اصفهان ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حجم زیاد مرسولات در دوران‌ شیوع کرونا بیان داشت: در این دوران به سمت هوشمندسازی تجزیه مبادلات رفتیم که از طریق سیستم سورتینگ انجام می‌شود و در حال حاضر امکان تجزیه ۴هزار مرسوله در مرکز تجزیه و مبادلات وجود دارد.

باقری اضافه کرد: ۴۶ دستگاه کامیون در حال حاضر در مرکز تجزیه مبادلات اصفهان بارگیری می‌کنند که حجم آن نسبت به قبل از زمان کرونا چهار برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه پست استان اصفهان با ۸۱۱ واحد پستی، سهم هفت‌درصدی واحدهای پستی کشور را داراست ، توضیح داد: حجم مبادلات برون‌استانی ۳۰۰ درصدی و مبادلات درون استانی۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پست استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان دومین هاب مرکزی پست کشور بعد از تهران است که این امر موجب توسعه شاخص‌های اقتصادی تسریع در ارسال مرسوله در استان شده است.

باقری با اشاره باینکه پست استان اصفهان حدود ۲۵ هزار مترمربع فضا دارد،گفت: پست استان اصفهان در حال حاضر دارای ۶۰ واحد پستی دولتی شامل ۲۳ اداره، هفت ناحیه پستی و ۳۰ واحد دفتر پست شهری دولتی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در استان اصفهان همچنین ۳۸۳ دفتر پیشخوان، ۴۸ نمایندگی شهری، ۳۰۱ نمایندگی روستایی و ۱۹ دفتر آی تی سی روستایی فعال می باشد.

مدیرکل پست استان اصفهان در ارتباط با  فروشگاه‌های خرید اینترنتی در استان بیان داشت: تا پایان شش ماه امسال تعداد ۱۳۴۸ فروشگاه خرید اینترنتی فعال هستند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تعداد فروشگاه داشته‌ایم.

وی در خصوص تعداد مرسولات خرید اینترنتی در استان گفت:در شش ماه ابتدایی سال جاری ۳۸۹ هزار و ۵۴۰ فقره وارده با ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و مرسولات صادره از استان ۱۶۸ هزار و ۲۷۹ فقره بوده که رشد ۳۷ درصدی داشته است.

حمید باقری با بیان اینکه ۲۸۵۱ بسته و امانت در شش ماه ابتدای امسال از استان اصفهان به سایر کشورها صادر و ۴۶۰۹ بسته از سایر کشورها وارد استان شده است، افزود: استرالیا و کانادا بیشترین مرسولات وارده و صادره به اصفهان را دارند.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به توزیع ۳۳۹ هزار و ۱۶ گذرنامه در نیمه نخست سال جاری گفت: ۸۰ درصد گذرنامه ها در استان مربوط به ۲۰ روزه پایانی به مراسم اربعین بود و همچنین در این مدت ۷۱ هزار و ۲۴۳ فقره کارت سوخت توزیع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه