English

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خبر داد؛

رشد ۴۷ درصدی کشف سوخت قاچاق/ الکترونیکی کردن توزیع نفت سفید بین روستاهای فاقد گاز طبیعی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: در پنج ماهه اول امسال مقدار فرآورده های کشف شده قاچاق سوخت یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر بوده که رشد ۴۷ درصدی قاچاق را ثبت کرده است.

رشد ۴۷ درصدی کشف سوخت قاچاق/ الکترونیکی کردن توزیع نفت سفید بین روستاهای فاقد گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اسدالله طاهری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس امروز طی نشستی خبری با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ٢٥٠ میلیون لیتر بنزین در  استان فارس مصرف شده، افزود: به طور میانگین روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شده و بیش از ٢٠ درصد رشد مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه بیشترین مصرف سوخت استان مربوط به شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد بوده است، بیان کرد: در اربعین  امسال نیز با رشد ١٤ درصدی مصرف بنزین و ١٢ درصدی نفت و گاز مواجه شدیم.

طاهری همچنین با اشاره به وجود ٣٠٨ جایگاه توزیع سوخت مایع در فارس، اعلام کرد که در یک‌سال اخیر ١٠ جایگاه به مجموع جایگاه‌های سوخت اضافه شده است و در حال حاضر ٣٠ جایگاه در دست احداث داریم.

او ادامه داد: در بخش سی‌ان‌جی نیز روزانه یک میلیون و ٥٦١ هزار مترمکعب سوخت گاز مصرف می‌شود.در شش ماهه نخست امسال هم بیش از ٢٦٦ میلیون و ٥٣٠ هزار مترمکعب مصرف گاز سی‌ان‌جی داشته‌ایم که رشد ٩ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس به موضوع تبدیل سوخت خودروها به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در زمینه دوگانه سوز و سی‌ان‌جی هم اشاره و افزود: ١١ هزار و ٥٧٧ خودرو در قالب ١٣ کارگاه تبدیل شده‌اند و اکنون هم یک هزار و ١٠٠ خودرو در نوبت تبدیل هستند.

طاهری به کشفیات و قاچاق انواع سوخت در فارس هم اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج ماهه اول امسال یک میلیون و ٣١٢ هزار لیتر سوخت کشف شده که رشد ٤٧ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

او با بیان اینکه کمتر از ٤٠ درصد فرآورده‌های نفتی فارس توسط پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و مابقی نیاز از شش مبدا بندرعباس، ماهشهر، بوشهر، یزد، سیرجان و اصفهان تامین می شود، گفت: تا اواسط مردادماه کل بنزین شیراز و شهرستان‌های اطراف یورو ٤ بوده است اما اکنون بنزین معمولی با بالاترین استانداردها توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه پالایشگاه شیراز قادر به تامین یورو ٤ نیست، گفت: بین کلانشهرهای کشور، شیراز بیشترین جایگاه را به لحاظ جمعیت به خود اختصاص داده است.

طاهری در خصوص تامین سوخت مورد نیاز روستاهای فاقد گاز و مناطق عشایری در فصل سرد، بیان کرد: یکی از اقدامات خوب شرکت فراورده‌های نفتی، الکترونیکی کردن توزیع نفت سفید بین روستاهای فاقد گاز طبیعی بود که از دو سال پیش انجام و سال گذشته تکمیل شد.

او اعلام کرد: در برخی از روستاهای سپیدان، داراب، دشت ارژن، کامفیروز و نورآباد باید تمهیداتی برای توزیع نفت سفید اندیشیده شود که امید است کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس به سهمیه بنزین سوپر ویژه استان هم اشاره و اضافه کرد: این سهمیه بسیار محدود است و هر شب ٣٠ هزار لیتر توزیع می‌شود.

طاهری با تاکید بر این نکته که افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و باید شفاف با مردم صحبت شود، گفت: تاکنون هیچگونه افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی مطرح نشده است.

او همچنین با اشاره به اینکه فارس با ۴ فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد  و جهرم در بخش سوخت هوایی در ۶ ماهه امسال بیش از ۳۴ میلیون لیتر مصرف سوخت داشته و رشد ۱۸ درصدی را شاهد بودیم، بیان کرد: پالایشگاه شیراز نیم قرن پیش در فارس احداث شده و با رشد روز افزون جمعیت اما زیر ٤٠ درصد نیاز را تامین کرده است.این مهم هر روز با ١١٠٠ نفتکش جاده پیما حمل می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه اتصال انبار پخش فرآورده‌های نفتی فارس به انبار ریلی در دستور کار و رایزنی قرار دارد، گفت: حدود ٨ کارخانه سیمان در فارس داریم که جزو کارخانه‌های پر مصرف محسوب می‌شوند و در فصل سرما گاز آنها قطع و باید به سمت مازوت و سوخت دوم بروند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه