English

رئیس خانه صنعت و معدن ایران خبر داد؛

برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان/ ۹ کارفرمای اصفهانی موفق به دریافت کارت سرآمد شدند

رئیس خانه صنعت و معدن ایران از برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان خبر داد.

برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان/  ۹ کارفرمای اصفهانی موفق به دریافت کارت سرآمد شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست خبری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان گفت: از بین ۵۹۰ کارفرمای دارای کارت زرین در اصفهان ۹ کارفرما موفق به دریافت کارت سرآمد شدند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان کارت کارفرمایی از ۱۰ سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است،بیان داشت: این کارت به نوعی ضمانت برای کارفرمایان  و در محافل حقوقی و اجتماعی بسیار کارآمد است.

این مقام مسئول اضافه کرد: کارت کارفرمایی هر سال تعویض می‌ گردد که در این راستا باید هر سال تغییری مهم در مجموعه صنعتی اتفاق بیفتد تا کارت کارفرمایی به افراد مجددا اعطا شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تا کنون در استان اصفهان ۹ واحد به عنوان کارفرمای سرآمد معرفی شده است که باید دارای شاخص های ارزیابی از جمله دارا بودن پروانه بهره‌برداری، تعداد نیروی کار مناسب، ارائه مدارک بهره‌وری، کنترل کیفی مستمر ، عدم تخلف استانداردی، عضویت در اتاق بازرگانی، نداشتن دعوای کارگری، حافظ محیط زیست و همچنین به سلامت روان کارکنان خود نیز باید توجه داشته باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره باینکه کارفرمایان سرآمدی که امروز انتخاب شده‌اند از کل استان بوده است، گفت:در انتخاب و سنجش کارفرمای سرآمد نهایت دقت و توجه شده است تا حق کسی ضایع نشود.

وی بیان کرد: همچنین در سنجش کارفرمایان مسئولیت اجتماعی تأثیر بسزایی دارد و در استفاده از فناوری‌های روز نیز امتیازاتی برای کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود.

سهل آبادی با اشاره باینکه افرادی که صاحب کارت سرآمد می‌شوند باید ۳ تا پنج سال به صورت متوالی دارای کارت زرین باشند، بیان کرد:در حال حاضر ۱۳۳ انجمن در کانون کارفرمایان استان اصفهان عضو هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کارت زرین به کارفرمایی اعطا می‌شود که حداقل با ۵۰ کارگر به مدت ۱۰ سال کارکرده و قرار داشته باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ارتباط با تعریف کارت کارفرمای سرآمد توضیح داد: درجه دادن به کارفرمایان موفق است تا کارفرمایان در طول سال‌ها فعالیت خود از جایگاه حقوقی ویژه‌ای برخوردار گردند.

سهل آبادی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که در پیشبرد چرخ دنده‌های صنعت و تولید کشور بسیار مؤثر بوده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات کارگران بیان داشت: این قشر زحمتکش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله مسائل عمده کارگران مشکل مسکن است که دولت‌ها و حاکمیت‌ها باید در این راستا اقدامی جدی داشته باشند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای قانون کارهای سخت و زیان‌آور چالش مهمی برای صنایع است، افزود: در حال حاضر نرخ بازنشستگی جامعه کاهش یافته و این امر خطرناک است، ما با تأمین اجتماعی مشکلات زیادی داریم که در حضور رئیس جمهور نیز این موضوع مطرح شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: قشر حقوق بگیر بیشترین چالش را در مشکلات اقتصادی دارند که در این راستا باید دولت‌ها به لحاظ وضعیت روزانه توجهی خاص به این اقشار جامعه داشته باشد.

در ادامه این نشست خبری مدیرکل استاندارد استان اصفهان بیان داشت: قدردانی از تلاش های زحمتکشان عرصه صنعت که در همه جنبه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند، امری ضروری است.

محمود فرمانی اظهار داشت: برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمدی رسالتی در این مسیر بوده و تلاش شده که این سرآمدی در همه ابعاد مدنظر قرار گیرد.

 وی با اشاره باینکه در شیوه نامه معرفی کارفرمای سرآمد به همه ابعاد اقتصادی، مسئولیت اجتماعی، محیط زیست، استفاده از فناوری روز و … توجه شده است، افزود: در ترکیب هیأت داوری نیز به گونه‌ای چینش داشته ایم که همه ابعاد فعالیت یک صنعت بررسی گردد.

این مقام مسئول در ارتباط با چینش هیئت داوران برای تعیین کارفرمای سرآمد توضیح داد: شخصیت‌هایی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد، خانه صنعت، معدن و تجارت، دستگاه قضائی، نمایندگانی از هیئت علمی دانشگاه ها و کارآفرینان در این هیأت داوری حضور دارند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهانبا بیان اینکه امکان شرکت همه صنایع استان در همایش کارفرمایان سرآمد وجود داشته است، گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه اعمال نشده و بعد از بررسی شاخص‌ها از ۹ هزار واحد، ۹ واحد موفق به دریافت کارت سرآمد شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه