English

محسن ذاکریان بیان کرد؛

آمادگی جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زائران

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: جمعیت هلال احمر در این ایام در کنار سایر دستگاه ها با ۱۰۰ درصد توان خود به میدان آمده تا مردمی بودن و تعلق خاطر خود را به نظام و مردم ثابت کند که پای کار بودن مسوولان هلال احمر و امداد و نجات در این ایام نیز نشان دهنده این امر است.

آمادگی جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زائران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن ذاکریان سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران امام هشتم(ع) ۱۰۷ پایگاه امداد جاده‌ای این جمعیت در مسیرهای منتهی به مشهد آماده و تجهیز شده است.

ذاکریان ادامه: یکی از وظایف اصلی ما در جمعیت هلال احمر امدادرسانی در حوادث و بلایا اعم از سیل و زلزله است و در این گونه اتفاق‌ها مردم و همه دستگاه‌ها به کمک ما می‌آیند و امروز موضوع روزهای پایانی ماه صفر نیز از همین جنس است.

وی گفت: با افزایش چند برابری زائران در دهه پایانی صفر برای اسکان آنها از ظرفیت مدارس، مراکز ورزشی، پارک‌ها  اقامتگاه‌ها استفاده می شود و جمعیت هلال احمر در راستای خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) حضور دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در این ایام در کنار سایر دستگاه ها با ۱۰۰ درصد توان خود به میدان آمده تا مردمی بودن و تعلق خاطر خود را به نظام و مردم ثابت کند که پای کار بودن مسوولان هلال احمر و امداد و نجات در این ایام نیز نشان دهنده این امر است.

ذاکرین افزود: همچنین در ایام پایانی ماه صفر در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر، ۵۰۰ نفر از داوطلبان جوان از سراسر استان در طرحی تحت عنوان "قرارگاه خادمان حضرت رضا(ع)" برای خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) مشارکت خواهند کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی متذکر شد: جمعیت هلال احمر در صورت نیاز آمادگی لازم برای اسکان اضطراری زائران را دارد و در حوزه استان خراسان رضوی درخواست آمادگی برای ۴۰۰ هزار اسکان از جمعیت هلال احمر کشور شده است.

وی اظهار کرد: در ماموریت‌های مختلف در این روزها با ارایه خدماتی همچون ویلچررانی زایران، حضور در مراحل اسکان زائران ، هدایت زائران و ارائه خدمات امدادی به زایران، ایفای نقش خواهند کرد و در طرح "همسفران خورشید" چادرهای امدادی یا مسافرتی متناسب با کمپ‌هایی که برای زائران دیده شده با پتو و موکت تجهیز می شود.

ذاکریان ابراز کرد: به منظور اسکان زائران در کمیته ستاد اسکان مشهد در هفت نقطه از این شهر که زیرساخت‌های لازم اعم از امنیت، آب ، برق و سرویس بهداشتی توسط مجموعه شهری فراهم شده است، این چادرها با حضور مسئولان امداد و نجات و هلال احمر از استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، البرز، قم، گلستان، یزد، سمنان، به همراه ۲ تیم همراه نصب و برپا می‌شود چرا که اصل حضور هلال احمر در این صحنه یک حضور اضطراری است و در اضطرارها باید ظرفیتهای هلال احمر برای اسکان به کارگیری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بنای مدیریت استان خراسان رضوی بر این است که در موضوع اسکان زائران ابتدا ظرفیت ها و زیرساخت های استان که عدد قابل توجهی است در اولویت قرار گیرد و از ظرفیت های هلال احمر را در مراحل بعدی استفاده شود تا مدیریت امر به خوبی صورت گیرد.

ذاکریان در خاتمه گفت: اگر در نقاط مشخص شده زیرساخت های امنیت، آب، برق و سرویس بهداشتی که مورد تاکید است وجود نداشته باشد ما از ارائه خدمت در آن مناطق صرف نظر می‌کنیم و تنها در مناطقی که این زیر ساخت ها موجود باشد به ارائه خدمت می پردازیم که دراین راستا بناست با شهرداری جلسه ای داشته باشیم تا نقاط دارای شرایط را در اختیار ما قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه