English

متولیان امر کوتاهی کردند؛

بازار سیاه بلیت اتوبوس در ایلام

طی روزهای اخیر افزایش بی سابقه نرخ بلیط اتوبوس در مناطق مختلف استان ایلام نارضایتی و گلایه زوار و مسافران را در پی داشته است.

بازار سیاه بلیت اتوبوس در ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، اوایل شهریور ماه بود که معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد بیش‌از چهار میلیون از زائران عتبات طی اربعین از طریق ناوگان جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند و این جابجایی با افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت‌ها همراه خواهد بود.

اما این روزها زائران و همچنین مسافران در استان ایلام شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها بیش‌از میزان ذکر شده هستند که این امر گلایه و نارضایتی‌هایی را در پی داشته‌است.

گرانی کرایه معضل مسافران

تعدادی از مسافران مقصد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، با بیان این‌که نرخ کرایه اتوبوس‌ها در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته‌ و این امر به یک معضل برای مسافران تبدیل شده‌ اظهار کردند: متأسفانه هیچ نظارتی بر نحوه اخذ کرایه توسط رانندگان اتوبوس‌ها از سوی نهادهای مربوط انجام نمی‌شود که این بی توجهی تشدید تخلفات رانندگان را به دنبال داشته است.

براساس گفته این مسافران هم‌اکنون کرایه اتوبوس‌های ایلام_ تهران ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که قطعا برخی از افراد توانایی پرداخت این هزینه را نخواهند داشت.

افزایش قیمت‌ها در حالی است که براساس گفته این افراد طی هفته‌های قبل از اربعین نرخ بلیط ایلام_ تهران حدود ۲۰۰ هزار تومان بوده است اما در روزهای اخیر شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ کرایه‌ها بوده‌ایم.

مسافران شکایات خود را از طریق تعزیرات پیگیری کنند

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: در ایام اربعین نرخ بلیت ها دو برابر شده و هم‌اکنون نیز با کمبود اتوبوس برای برگشت زائران مواجه هستیم.

سیدزاهدین چشمه خاور با بیان این‌که وضعیت موجود با توجه به موج بازگشت زائران تا ۲ روز آینده ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: مسافران در صورت نارضایتی از میزان کرایه اخذشده توسط رانندگان می‌توانند جهت رسیدگی به تخلفات به تعزیرات حکومتی شکایت کنند.

سازمان راهداری متولی تعیین نظارت بر کرایه وسائط نقلیه عمومی

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: براساس قانون وظیفه تعیین، نظارت و کنترل قیمت کرایه وسائط نقلیه عمومی زمینی شامل اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سواری با استناد به ضوابط حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری موضوع ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برعهده‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

علیرضا لطفی اضافه کرد: تعزیرات حکومتی طی روزهای اخیر همراه با نیروهای سایر استان‌ها در مرز مهران مستقر بوده و بر نحوه خدمات نظارت داشته‌است.

 وی با بیان این‌که تخلفاتی در خصوص پارکینگ‌های مهران و همچنین کارخانه یخ مشاهده و تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص از سوی نهادهای مربوطه انجام‌شده که هم‌اکنون توسط تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است اضافه کرد: تاکنون پرونده‌ای در خصوص تخلفات رانندگان از سوی راهداری به تعزیرات حکومتی گزارش نشده و قطعا در صورت ارائه پرونده تعزیرات برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.

با توجه به این‌که طی ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌های لازم در خصوص ورود میلیونی زائران به استان از سوی مسئولان ارشد استانی انجام شده، باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات فوق از سوی نهادهای مربوط اندیشیده می‌شد تا هم اکنون با چنین بحران‌هایی مواجه نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه