English

بهرام عین‌اللهی:

مشهد سابقه دیرینه در حوزه سلامت دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شهر مشهد به جهت آن که میزبان مهمانان امام رضا(ع) بوده و هست نیازمند هزار تخت درمانی است تا بتواند خدمتی موثرتر و مثمرثمرتر ارائه کند.

مشهد سابقه دیرینه در حوزه سلامت دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی عنوان کرد: مشهد سابقه دیرینه در حوزه سلامت دارد و این شهر به برکت امام هشتم(ع) یکی از برترین‌ شهرهای کشور در این حوزه است.

بهرام عین‌اللهی این سخنان را در جریان بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مُلک‌آباد مشهد اظهار کرد و ادامه داد: شهر مشهد به جهت آن که میزبان مهمانان امام رضا(ع) بوده و هست نیازمند هزار تخت درمانی است تا بتواند خدمتی موثرتر و مثمرثمرتر ارائه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اضافه کرد: یکی از رویدادهای مهم دنیا راهپیمایی عظیم عزاداران رضوی است و معتقدیم که این راهپیمایی همچون اربعین حسینی عظیم و میلیونی است.

عین‌اللهی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا ضمن بازدید و بررسی از تمامی بخش‌های حوزه‌های بهداشت، دارو و درمان، بهترین نوع خدمت در تمامی بخش‌های حوزه سلامت ارائه شود و امیدواریم با همکاری تمامی متولیان حوزه سلامت بهترین نوع عملکرد را در دهه پایانی ماه صفر و به‌ خصوص روزهای بیست‌ و هشتم، بیست‌ و نهم و سی‌ام این ماه ارائه دهیم.

وی در این بازدید ضمن عیادت از بیماران در بخش بستری موقت، وضعیت واحدهای پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، تزریقات و پانسمان، رادیولوژی، آزمایشگاه، سلامت خانواده و بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ملک‌آباد را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وزیر بهداشت

عین‌اللهی متذکر شد: یکی از نکات مورد توجه دولت سیزدهم، دیپلماسی سلامت است که با توجه به این که ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌های سلامت را در منطقه داراست باید از این فرصت در حوزه دیپلماسی استفاده مطلوبی کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هفته گذشته نشستی با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت به میزبانی کشورمان برگزار شد و در دیداری که رییس جمهور در شانگهای با کشورهای منطقه دریای خزر داشتند نیز توافقنامه سلامت به امضا رسیده است که بر اساس آن کشورهای عضو در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به امکانات و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، دبیرخانه ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است و به زودی کشورهای عضو پیمان شانگهای به منظور اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک در زمینه بهداشت و سلامت به تهران دعوت می شوند.

عین الهی اظهار کرد: با توجه به وضعیت ممتازی که جمهوری اسلامی ایران و حوزه سلامت کشورمان داراست یکی از دیپلماسی‌های موفق منطقه همین همکاری‌ها خواهد بود از این رو به دنبال آن هستیم که همانند کشورهای اروپایی که دانشجویان و استادان به راحتی از مرز کشورهای یکدیگر عبور می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در منطقه نیز این برنامه را اجرا کنیم تا ضمن سهولت رفت و آمد دانشجویان، استادان و پزشکان برای شرکت در همایش‌های بین المللی، بیماران نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: این برنامه در بخشی از کشورهای منطقه اجرا شده است و به دنبال آن هستیم که در کشورهای عضو پیمان شانگهای نیز عملیاتی شود و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه در بدو ورود به شهر مشهد به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه