English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امکان افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود دارد و این استان به لحاظ برخورداری از 3 بندر و فرودگاه، در توسعه بازرگانی، تجارت و صادرات محصولات کشاورزی، استان برجسته در کشور است.

امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان که باحضور معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، اظهار داشت: مازندران دارای شرایط مطلوبی برای تولید محصولات کشاورزی است و نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور دارد.

 وی ادامه داد: مازندران در اجرای مطلوب طرح مردمی سازی یارانه‌ها به خوبی ایفای نقش کرد و بازار را به آرامش رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود دارد و این استان به لحاظ برخورداری از 3 بندر و فرودگاه، در توسعه بازرگانی، تجارت و صادرات محصولات کشاورزی استان برجسته در کشور است، افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران قابلیت صادرات دارند و برنامه ویژه ای برای توسعه صادرات این محصولات تدوین شده است.

وی گفت: با توجه به گستردگی و تنوع محصولات کشاورزی استان و همچنین آب و هوای منحصربفرد مازندران، عوامل خسارت زا هم در این استان زیاد است و نیازمند مراقبت و حفاظت از تولید محصولات کشاورزی هستیم.

عنایتی تأکید کرد: بخشی از خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی عوامل زنده هستند که در حوزه کاری سازمان حفظ نباتات است که به تولید محصول سالم می‌پردازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: پایانه‌های فعال در صادرات محصولات کشاورزی استان در توسعه تبادل کالا و صادرات محصولات کشاورزی نقش خوبی دارند که منجر به پایداری تولید محصولات کشاورزی استان شده است.

وی تصریح کرد: مرکبات و کیوی دو محصول اصلی استان در حوزه باغبانی هستند که از محصولات صادراتی کشور هستند و لازم است در تولید این محصولات، استانداردهای سلامت محصول را رعایت کنیم.

عنایتی عنوان داشت: با اقدامات انجام شده و برگزاری رزمایش‌های مبارزه با مگس میوه و کرم ساقه خوار برنج، باغداران و کشاورزان استان در مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی حساس شدند و محدوده خسارت‌ها کنترل شد تا تولید محصولات سالم را شاهد باشیم.

وی افزود: مازندران استان نیازمند به حمایت‌های مالی و معنوی سازمان حفظ نباتات کشور است چرا که نقش محوری در تولید و امنیت غذایی کشور دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه