English

عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دزفول:

بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت باعث ضربه زدن به بخش کشاورزی شده است

دبیر و عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دزفول گفت: شفافیت در کلیه حوزه های کشاورزی از جمله فرایند واگذاری اراضی شهرک گلخانه به افراد حقیقی و حقوق یکی از برنامه هایی است که در کوتاه مدت بایستی به آن پرداخته شود.

بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت باعث ضربه زدن به بخش کشاورزی شده است

علی انصاری طی گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان اظهار کرد: آنچه مسلم است تعداد زیادی از این اراضی به افرادی واگذار شده اند که از هیچگونه اولویتی برخوردار نبوده اند؛ لذا لازم است در این دوره از شورا بر اساس اصل شفافیت زوایای مختلف چنین اقداماتی برای عموم بویژه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دزفول شفاف سازی شود.

انصاری افزود: پیگیری واگذاری اسناد اراضی کشاورزی به کشاورزان  که می تواند بسیاری از مشکلات این قشر  را برطرف و از این اسناد به عنوان پشتوانه ای محکم در انواع سرمایه گذاری در این حوزه استفاده شود.

دبیر شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دزفول ادامه داد: کمک به جلوگیری از تفکیک های غیر مجاز اراضی زراعی، که متاسفانه در سال های اخیر بخش زیادی از بهترین اراضی زراعی که می تواند تاثیر معناداری در تولید و بهبود معیشت جامعه داشته باشد به بهانه های مختلف و در برابر چشمان مسوولان کشاورزی به ویلا تبدیل شده اند.

علی انصاری عنوان کرد: عدم وجود صنایع تبدیلی متناسب با بخش کشاورزی یکی دیگر از خلاهایی است که گسترش آن می تواند سالانه جلوی نابودی هزاران تن محصولات مختلف کشاورزی را گرفته و قطعا با جذب سرمایه گذاران می توان در جهت فرآوری تولیدات کشاورزان نظیر سیب، پیاز، انواع سبزی و صیفی و گیاهان دارویی گام‌های موثری برداشت.

وی گفت: ورود به اصلاح نباتات، تولید بذر هیبرید و استفاده از تکنولوژی های نوین می تواند سالانه جلوی خروج  میلیون ها دلار ارز را از کشور گرفت. بطور مثال: کشور ترکیه در همسایگی ایران توانسته در سال های اخیر به موفقیت های چشمگیری در خصوص تولید بذر هیبرید دست پیدا کند و تجار ایرانی مجبورند بذر مورد نیاز را با هزینه های سنگین و سرسام آوری از این کشور وارد نمایند، قطعا در صورت سرمایه گذاری و حمایت از شرکت های دانش بنیان می توان به این مهم دست یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه