English

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛‌

۱۹۳ کیلومتر از راه های استان اصفهان در حال اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در حال ساخت است.

۱۹۳ کیلومتر از راه های استان اصفهان در حال اجرا است

علیرضا قاری قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با بیان اینکه ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در حال ساخت است، گفت: راه‌های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردارند از این رو استان اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می شود.  

وی با بیان اینکه استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست، افزود: ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس آخرین آمار تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راه‌های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بوده گفت: طول آزادراه‌های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه‌ها دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر، راه‌های اصلی دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه‌های فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر است. 

قاری قرآن ادامه داد: این اداره‌کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقاء محورهای موجود (از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راههای بزرگراهی به آزادراه‌ها) را در اولویت‌های کاری قرار داده است. 

وی گفت: حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر، ۱۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر (آبرو) و دو دستگاه تونل (که یک دستگاه آن به بهره برداری رسیده است) در استان اصفهان موجود است. 

قاری قرآن بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده، که تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس این قراردادها ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در سطح استان در دست اجرا قرار دارد. اذعان داشت: با توجه به نقش تقاطع در نقاط حادثه خیز، در سطح استان اصفهان در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (۱۲ پل) با هزینه‌ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا می‌باشد و مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح (۱۱ پل) با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان برگزار شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه