English

علیرضا قاری قرآن خبر داد:

افتتاح پروژه‌های راهسازی استان اصفهان در روزهای پایانی سال ۹۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح پروژه‌های راهسازی استان اصفهان در روزهای پایانی سال 99 خبر داد.

افتتاح  پروژه‌های راهسازی استان اصفهان در روزهای پایانی سال 99

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه چند پروژه عمرانی در روزهای پایانی سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 2 پروژه در روزهای گذشته بهره‌برداری شد و مابقی نیز به زودی بازگشایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه دو پروژه تقاطع غیر همسطح کلیشاد و همچنین زیرگذر مسکن مهر نائین به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: پروژه‌های باند دوم جاده افوس - بوئین میاندشت، باند دوم اصفهان‌-چادگان، باند دوم مبارکه‌-بروجن و جاده رُزوه‌-چادگان تا پایان امسال به بازگشایی می‌شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان این مطلب به اجرای ۲۵ طرح زیرساختی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای تکمیل طرح‌های زیرساختی استان اصفهان حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

علیرضا قاری‌قرآن گفت: به دلیل وجود قوانین سخت نمی‌توان املاک دولتی را در طرح‌های زیرساختی هزینه کرد اما اگر املاک دولتی در اجرای طرح‌های زیرساختی هزینه شوند دیگر مشکل کمبود اعتبار برای تکمیل آنها وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که منابع مالی ادامه ساخت تونل ۱۲۰۰ متری خوانسار - بوئین میاندشت تامین شده و اجرای این طرح پس از دو سال توقف از سرگرفته شده است، پیشرفت آن را بیش از ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: این تونل در نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: طرح مزبور بخشی از راه ارتباطی شهرستان‌های خوانسار-بوئین میاندشت بوده اما برای تکمیل این راه ارتباطی که استان‌های اصفهان، مرکزی و خوزستان را نیز به هم متصل می‌کند باید اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

قاری‌قرآن در ادامه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مصمم است کارخانه (ریسباف) به عنوان یکی از ارزش‌های به جا مانده شهر اصفهان حفظ و پس از بهسازی و نوسازی به یکی از نیازهای شهر همچون موزه بدل شود گفت: خرید این کارخانه از بانک ملی در مراحل پایانی است و پس از نقل و انتقال در اختیار استان قرار داده می‌شود.  

این مقام مسئول سهم استان اصفهان از طرح اقدام ملی مسکن را حدود ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد اعلام کرد و افزود: در این طرح حدود ۹۴ هزار متقاضی نام نویسی کردند که ۲۱ هزار نفر آنها شرایط لازم را داشته‌اند و ساخت مسکن آنها از سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان به اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده همت‌آباد اصفهان که می‌تواند به عنوان یک الگو مناسب در استان بدل شود اشاره کرد و گفت: نخستین بلوک‌های آن تا پایان امسال تحویل ساکنین می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی